۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
کد خبر: 716199

شکست سنگین آبی اناری‌های کاتالان به قدری تحقیرآمیز بود که حتی مدیران ارشد بارسلونا نتوانستند به راحتی آن را هضم کنند اما با وجود این شکست سنگین هیچ‌یک از آن‌ها به واسطه این نتیجه دور از ذهن به رفتارهای پوپولیستی و غیر حرفه‌ای روی نیاوردند.

قدس آنلاین: شکست سنگین آبی اناری‌های کاتالان به قدری تحقیرآمیز بود که حتی مدیران ارشد بارسلونا نتوانستند به راحتی آن را هضم کنند اما با وجود این شکست سنگین هیچ‌یک از آن‌ها به واسطه این نتیجه دور از ذهن به رفتارهای پوپولیستی و غیر حرفه‌ای روی نیاوردند. تنها خبری که پس از این شکست تحقیرآمیز در شبکه‌های اجتماعی بازتاب داشت احتمال جایگزینی دو مربی به عنوان سرمربی بعدی بارسلونا بود!

اما تصور کنید این شکست برای یک تیم ایرانی رقم می‌خورد، جدا از آنکه هر فردی خود را در قامت یک کارشناس فرض می‌کرد و برای تیم شکست خورده نسخه پیچی می‌کرد، مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره آن‌ها برای انجام مصاحبه‌های انتقادی با هم مسابقه می‌گذاشتند. البته در کنار این اتفاق مالک باشگاه برای فرار از پاسخگویی به انواع و اقسام روش‌های موجود رجوع می‌کرد تا ثابت کند نتیجه خارج از زمین رقم خورده است!

جالب اینکه «ستین» با آن افتضاح و تحقیر احترام خبرنگاران را نگه می‌دارد و در کنفرانس خبری شرکت می‌کند اما در ایران سرمربی‌های تازه به دوران رسیده از حضور مقابل خبرنگاران در شرایط عادی طفره می‌روند چه برسد بعد از تحقیر در یک بازی مهم. حتی سرمربی بایرن هم حتی یک هیس به هیچ کسی نشان نداد و مشتی گره نکرد.

لیونل مسی و هم تیمی‌های او البته شانس آوردند در لیگ ایران بازی نمی‌کنند وگرنه صبح شنبه خبر همکاری آن‌ها با سایت‌های شرط بندی و قماربازی تیتر یک خبرگزاری‌ها و کانال‌های خبری و هواداری در شبکه‌های اجتماعی بود، دقیقاً همان اتفاقی که برای یکی از دروازه‌بانان فوتبال ایران رقم خورد. البته شانس بزرگ‌تر را «کیکه ستین» آورد که بارسلونا پیشکسوتان کاسب کار ندارد که به واسطه این اتفاق معرکه‌ای در اینستاگرام راه بیندازند تا به بهانه انتقاد از عملکرد سرمربی تیم برای خود فالوئر جمع کنند.

دیدار بایرن – بارسا در این مقطع زمانی یک ورکشاپ بزرگ برای فوتبال ایران بود، برای آن‌هایی که ادعا دارند حرفه‌ای هستند اما از هر آماتوری آماتورتر هستند! این دیدار جدا از جذابیت‌های فراوان، برای فوتبال ما می‌تواند یک پیام بزرگ و مهم داشته باشد؛«حرکت در چارچوب و ساختار حتی در زمان بحران» مطمئناً برای مدیران بارسا پذیرش این شکست تبعات جبران ناپذیر فراوانی به دنبال داشت اما آن‌ها هرگز از اصول خود عبور نکردند، آن‌ها هرگز اسیر بازی‌های پوپولیستی و عوام فریب نشدند چون اعتقاد دارند زندگی ادامه دارد و بارسا باید از این شکست درس عبرت بگیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.