وقتی قرعه کشی جام حذفی انجام شد و مسئول برگزاری مراسم به جهت آنکه قرعه کشی به طور مستقیم از تلویزیون برای میلیون‌ها فوتبال دوست پخش می‌شد از پیروانی و رمضانی خواست پشت میکروفن قرار بگیرد و با مخاطبان حرف بزنند، کاملاً مشخص بود چه تنش بالایی میان دو باشگاه وجود دارد.

دادن سوت به داور خارجی یا فغانی منتفی است

قدس آنلاین: وقتی قرعه کشی جام حذفی انجام شد و مسئول برگزاری مراسم به جهت آنکه قرعه کشی به طور مستقیم از تلویزیون برای میلیون‌ها فوتبال دوست پخش می‌شد از پیروانی و رمضانی خواست پشت میکروفن قرار بگیرد و با مخاطبان حرف بزنند، کاملاً مشخص بود چه تنش بالایی میان دو باشگاه وجود دارد. پیروانی در نطق خود بلافاصله به مسائل داوری اخیر اشاره و گفت این فصل کاملاً نشان می‌دهد هر دو باشگاه با چشم‌هایی براق به داور بازی دربی آتی نگاه خواهند کرد و کوچک‌ترین اشتباهی را برنمی‌تابند.

*درخواست برای داور خارجی؟

پس از اینکه قرعه کشی مرحله نیمه نهایی جام حذفی انجام شد و پرسپولیس و استقلال با یکدیگر روبه رو شدند، اعتراض‌ها و کمپین‌های زیادی در فضای مجازی ایجاد شد که بیشتر آن‌ها از سوی هواداران پرسپولیس بودند. آن‌ها اعتقاد داشتند کمیته داوران برای این بازی باید داور خارجی انتخاب کند و این موضوع به قدری داغ شد که حتی برخی شایعات از درخواست باشگاه سرخپوش پایتخت برای انتخاب داور خارجی هم حکایت داشت.

اما افشین پیروانی با تکذیب این موضوع گفته است: من این مسئله را به شدت تکذیب می‌کنم و با قدرت می‌گویم باشگاه پرسپولیس نامه‌ای را برای حضور داوران خارجی برای دربی به فدراسیون و کمیته داوران نداشته است.

او همچنین درباره صحبت‌های جنجالی خود پس از قرعه کشی جام حذفی عنوان کرد: من به کسی در حرف‌هایم بی‌احترامی نکردم و تنها حرفم این بود که حق پرسپولیس نباید خورده شود اما در این بین من نمی‌دانم چگونه است که ما تا وقتی حرفی می‌زنیم بعضی از دوستان می‌آیند و علیه ما موضع می‌گیرند و موج سواری می‌کنند. بحث من کاملاً فوتبالی بوده و بر اساس چیزی که وجود داشته و همه دیدند مطرح شده و حرفی خارج از مواردی که در مستطیل سبز رقم خورده و قواعد خاص مربوط به آن نبوده است.

*فغانی باز می‌گردد؟

 بدون شک ایجاد چنین فضایی دربی را به سمت تنش‌های بسیاری سوق خواهد داد و اساساً انتخاب داور این بازی را سخت و دشوار خواهد کرد. کما اینکه همین حالا از کمیته داوران خبر می‌رسد متولیان انتخاب داور دربی آتی عمیقاً دچار سرگیجه شده اند و نمی‌دانند از میان مدعیان قضاوت این بازی چه کسی را به عنوان داور برگزینند. حتی صحبت از رایزنی با علیرضا فغانی هم به میان آمده و برخی معتقدند این داور شاید بتواند از پس دربی برآید و این بازی پرتنش را قضاوت کند. البته اینکه فغانی راضی به حضور در بازی‌های لیگ شود خود مسئله ای بزرگ است و نزدیکان به این داور می‌گویند شاید فغانی پیشنهاد کمیته داوران را روی زمین بگذارد و راضی به حضور درایران و قضاوت بازی استقلال و پرسپولیس نشود.

*سایر گزینه‌ها

در این شرایط کمیته داوران احتمالاً دوباره به سمت دکتر بیژن حیدری خواهد رفت. داوری که در فصول اخیر بارها این بازی را سوت زده است به هرحال ماجرای داوری این دربی را باید جدی گرفت و فضا را برای یک انتخاب صحیح از سوی کمیته داوران بازگذاشت. البته رضا کرمانشاهی جزو داورانی است که شانس قضاوت این بازی را دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.