عوامل فروش محصولات مرتبط با خودروهای سواری یک واحد تولیدی که قصد داشتند با انجام اقدامی سودجویانه قیمت قدیمی روی محصولات را تغییر داده و به این واسطه چند صد میلیون تومان به جیب بزنند، زمانی نقشه‌شان نقش برآب شد که کارشناسان معاونت بازرسی سازمان صمت را بالای سر خود دیدند.

دستکاری تاریخ تولید برای ۳۰۰ میلیون سود!

قدس آنلاین: چند روز پیش بود که یکی از شهروندان از طریق تماس با سامانه ۱۲۴ ماجرای اقدام‌ها و تحرکات مشکوک در یک انبار نگهداری روغن‌موتور، روغن‌ترمز و... را منعکس و در ادامه عنوان کرد: این موارد در انبار نگهداری محصولات متعلق به دفتر فروش محصولات یک واحد تولیدی در حوالی مشهد در حال رخ دادن است.

**بی‌رحمی از نوع تغییر قیمت

از همین رو کارشناسان معاونت بازرسی برای بررسی بیشتر ماجرا راهی محل مورد اشاره شدند. لحظاتی بعد و با حضور کارشناسان در چند ده متری محل مورد اشاره، ابتدا رفت وآمدها به درون انبار نگهداری کالا به دقت مورد رصد قرار گرفت و در پی آن مشخص شد تریلی در حال بارگیری محصولات در حجم بالاست. از سوی دیگر شواهد ماجرا از سوء‌جریان در محل حاکی  بود.

از همین رو هماهنگی‌های لازم از سوی کارشناسان با مسئولان مربوط در معاونت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان صورت گرفت و پس از آن تیم اعزامی برای روشن شدن دلیل تحرکات مشکوک وارد عمل شدند.

به محض حضور کارشناسان در محل بارگیری محموله مشخص شد کارگران با سرعت در حال انتقال کالاهایی نظیر روغن‌موتور، روغن ترمز، ضد یخ در احجام مختلف، شیشه شور و... به روی قسمت بار تریلی هستند.

از همین رو با دستور کارشناسان، کار انتقال محموله عظیم متوقف و بررسی‌های میدانی در این زمینه آغاز و کمی بعد مشخص شد تمامی کالاها سال گذشته در یکی از شهرهای شمالی تولید شده است.

تحقیقات میدانی همچنین مشخص کرد عاملان این اقدام قصد داشتند محموله را برای پاک کردن تاریخ تولید و قیمت درج شده روی محصولات به کارخانه مبدأ عودت داده و پس از تغییر مشخصات درج شده و درج قیمت بالاتر(به‌روز) محصولات را دوباره راهی مشهد کنند!

در حالی که این اقدام تخلف محسوب می‌شد و یک نوع گران‌فروشی در حال شکل‌گیری بود، متولی این اقدام که در محل حاضر بود نیز مورد تحقیق قرار گرفت و وقتی دید در مقابل مستندات دقیق کارشناسان معاونت بازرسی سازمان صمت خراسان‌رضوی راهی برای مخفی کردن حقیقت وجود ندارد اعلام کرد قرار بوده محصولات برای تغییر قیمت و... به کارخانه عودت داده شوند.

**اگر بار برگشت می‌شد!

اقدام‌های کارشناسی صورت گرفته توسط تیم اعزامی به محل گواه این ماجرا بود که اگر تریلی مذکور که نیمی از آن بارگیری شده بود، پس از اتمام بارگیری به آن واحد تولیدی در شمال کشور می‌رفت و نقشه سودجویانه رقم می‌خورد، بیش از ۳۰۰ میلیون تومان سود نامشروع فقط با تغییر اعداد روی بسته‌بندی‌ها نصیب متخلفان می‌شد.

از همین رو صورتجلسه اقدام‌های مذکور تنظیم و ۲۲هزار عدد قوطی یک لیتری ضدیخ، بیش از ۳هزارو ۲۰۰ عدد ضدیخ چهارلیتری، بیش از یک‌هزار عدد ضدیخ یک لیتری، یک‌هزار عدد روغن هیدرولیک، یک‌هزار عدد شیشه شور و... در محل توقیف شد.

 در ادامه هم پرونده تخلف مذکور تنظیم و به تعزیرات حکومتی ارسال و پیگیری در زمینه توزیع محموله با قیمت درج شده روی محصولات در دستور کار کارشناسان معاونت بازرسی سازمان صمت خراسان‌رضوی قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.