رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: مجوز اولیه بیمارستان دوم شهرستان اخذ شده و تلاش می‌کنیم تا با راه‌اندازی این بیمارستان، بخش بیماران کرونایی را در ماه‌های آینده از بیمارستان علامه بهلول گنابادی انتقال دهیم.

 دومین بیمارستان گناباد با هدف انتقال بخش بیماران کرونایی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، جواد باذلی اظهار داشت: با توجه به شرایط خاص کشور و شیوع ویروس کرونا، اگر هیئت‌های مذهبی بخشی از نذورات خود را به سمت سلامت هدایت کنند، جان‌های بسیاری را از مرگ حتمی نجات خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه برای شرایط کرونایی با اعتبارات داخلی، تعداد تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه از ۹ به ۱۴ تخت افزایش یافته است، اظهار کرد: اگر تعداد بیماران نیازمند به بستری در بخش مراقبت‌های ویژه از این تعداد بیشتر شود، آن وقت نقش حتی یک تخت بیشتر هم بسیار تاثیرگذار و موجب نجات جان انسانی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد با بیان اینکه "میانگین جمعیت سنی شهرستان‌های گناباد و بجستان بالاترین عدد در کشور است" گفت: این یعنی اینکه ما دارای بیشترین جمعیت گروهی هستیم که در معرض بیشترین آسیب از کرونا هستند.

وی ادامه داد: این جمعیت بالا در کنار افزایش تجمعات افراد بدون داشتن وسایل حفاظت شخصی، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همزمانی این بیماری با شیوع بیماری‌های تنفسی در شش ماهه دوم سال، نگرانی‌ها را برای برگشت پیک ابتلا به کرونا افزایش می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد، راه پیشگیری از بازگشت مجدد موج کرونا را وابسته به رفتارهای مردم و استفاده از وسایل حفاظت شخصی دانست و تصریح کرد: همه ما در برابر افراد جامعه مسئول هستیم و نباید با انجام اقداماتی برخلاف پروتکل‌های بهداشتی، سلامت افراد جامعه را به خطر بیندازیم.

 باذلی با بیان اینکه عشق و ارادت به اباعبدالله‌الحسین(ع) فراگیر و از بین نرفتنی است، خاطرنشان کرد: هیچ کس نمی‌تواند این عشق را از بین ببرد و باید هیئت‌های محترم عزاداری به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، زمینه به خطر افتادن سلامت عزاداران از بین برود.  

وی با اشاره به بخش‌های توسعه‌ای در دست اجرا، گفت: مجوز اولیه بیمارستان دوم گناباد اخذ شده و تلاش می‌کنیم تا با راه‌اندازی این بیمارستان و تغییر کاربری بخش سوختگی در حال احداث، بخش بیماران کرونایی را در ماه‌های آینده از بیمارستان علامه بهلول گنابادی انتقال دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد با بیان اینکه "ماهانه به طور متوسط، فقط در بخش خرید وسایل حفاظت فردی و لوازم ضدعفونی کادر درمانی و بیماران کرونایی، حدود یک میلیارد تومان هزینه می‌شود" از عزاداران حسینی و هیئت‌های عزاداری خواست تا با هدایت نذورات خود به سمت حوزه سلامت، دانشگاه را در خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز یاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: وسایل خریداری شده به نام خیرین و نیکوکاران استفاده خواهد شد تا از دعای خیر بیماران در طی سال‌های متمادی بهره‌مند شوند.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.