معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: هر ماه با برگزاری کمیته نامگذاری معابر در شهرداری مشهد حدود ۱۵ خیابان اصلی و فرعی و کوچه و معبر در این شهر به نام شهدا نامگذاری می‌شود.

ماهانه ۱۵ معبر در مشهد به نام شهدا مزین می‌شود

به گزارش قدس آنلاین؛ جواد حامدزاده اظهار کرد: علاوه بر عضویت بنیاد شهید و دیگر نهادهای عمومی و دولتی متولی در کمیته یاد شده گروهی از کارشناسان مرتبط با تاریخ و امور اجتماعی و فرهنگی نیز این کمیته را در تغییر نام معابر یاری می‌کنند.

وی ادامه داد: در شهرستان‌های دیگر استان نیز کمیته‌های مشابهی در شهرداری و دیگر نهادهای متولی، نامگذاری معابر شهری به نام مطهر شهدا را برعهده دارند تا هرچه بیشتر نام و خاطره شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گسترش یابد.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: در حال حاضر اسامی ۶ هزار و ۶۰۰ شهید زینت بخش معابر و کوچه های مشهد است و بر اساس برنامه مشترک با شهرداری در کمیته نامگذاری، به درخواست خانواده شهدا، کوچه و معابر نزدیک منازل این عزیزان به نام شهیدشان نامگذاری می‌شود.

وی افزود: خانواده شهدا در مشهد می‌توانند با دریافت معرفی نامه از بنیاد شهید به اداره فرهنگی شهرداری منطقه محل سکونت خود مراجعه و فرم درخواست نامگذاری را تکمیل کنند تا پس از تایید در صحن علنی شورای شهر مشهد، خیابان یا کوچه مورد نظر به نام شهید نامگذاری ‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.