مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران گفت:با توجه به پیگیری انجام شده به زودی رشته نمد مالی و تزئینات نمدی در اردوگاه کاردرمانی آموزش داده می‌شود.

آموزش رشته نمد مالی در اردوگاه کار درمانی چناران

به گزارش قدس آنلاین، محمد طاهریان مقدم مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران گفت: با کمک فرماندار، دادستان شهرستان و میراث فرهنگی شهرستان به بزودی رشته نمد مالی و تزئینات نمدی در اردوگاه چناران توسط تنها هنرمند شهرستان آموزش داده خواهد شد.
او افزود: در سال ۹۷ از طریق تسهیلات سامانه کارا مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال به هنرمند نمدمال شهرستان پرداخت شد و رشته نمد مالی در چناران احیاء شد و خوشبختانه تولیدات این هنرمند مورد استقبال گردشگران و مسافران قرار گرفت.

مدیر میراث فرهنگی چناران ادامه داد: همچنین تفاهم نامه‌ای بین علیزاده هنرمند رشته نمدمالی با اردوگاه کاردرمانی منعقد گردیده است و اردوگاه فضایی برای آموزش و تولیدت محصولات نمدی تحویل این هنرمند قرار داده است.
طاهریان مقدم بیان کرد: در شهرستان چناران بیش از ۱۵۰ هنرمند صنایع دستی در مشاغل خانگی و گارگاه‌های انفرادی فعالیت می‌کنند. بیشتر رشته‌های فعالیت این هنرمندان در دوسال قبل احیاء شده است که می‌توان به رشته های: نمد مالی، سفال و سرامیک، معرق، تراش سنگ‌های قیمتی، فرت بافی، خراطی اشاره کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.