معاون علمی، پژوهشی و فناوری سپاه امام رضا(ع) گفت: ۳۸ پایگاه علمی مسجدمحور با هدف ارتقای سطح تحصیلی دانش آموزان منطقه، مشاوره‌های شغلی، تحصیلی و کلاس‌های کارآفرینی راه اندازی شده است که برنامه ریزی و توان راه اندازی دو پایگاه دیگر در سال ۹۹ نیز وجود دارد.

راه‌اندازی ۳۸ پایگاه علمی مسجدمحور در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، محمودرضا کفاش با اشاره به حمایت از طرح‌هایی که منجر به اشتغالزایی افراد و محرومیت زدایی از جامعه شود اظهار کرد: پیگیر این موضوع هستیم که علمی تولید شود که خالق ثروت باشد چراکه بسیج دارای نقش تسهیلگری است و این تسهیل گری نیز مورد اعتماد مردم است.

معاون علمی، پژوهشی و فناوری سپاه امام رضا(ع) افزود: امروز در جنگ اقتصادی هستیم و دشمنان انقلاب اسلامی در عرصه اقتصادی به نبرد با ملت ایران آمده اند بنابراین آرایش جنگی ما باید در رفع نیازهای اقتصادی با تکیه بر تولید ملی و توان داخل متمرکز شود و البته نگاه ما در اقتصاد باید مبتنی بر اقتصاد مقاومتی باشد.

فعالیت بیش از ۵۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور

وی با بیان اینکه یکی از پایه‌های اقتصادمقاومتی در حوزه‌های دانش بنیان است تصریح کرد: وظیفه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در سطح کشور را داریم و قریب به ۵ هزار و۳۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد اما تأکید بر افزایش شرکت‌های دانش بنیان وجود دارد.

کفاش افزود: از ابتدای سال جاری سه شرکت دانش بنیان با کمک معاونت علمی پژوهشی سپاه امام رضا(ع) مورد حمایت و هدایت واقع شده است و از مرحله فناوری به مرحله دانش بنیانی رسیده است.

معاون علمی، پژوهشی و فناوری سپاه امام رضا(ع) شکل گیری بسیج با ریشه‌های مردمی را دارای بنیه قوی همه جانبه دانست و ادامه داد: امروز رویکرد ما برای تولید علم خودکفایی اقتصادی است و با جهاد علمی در پی گفتمان سازی و مطالبه گری تخصصی هستیم.

وی با اشاره به تاکیدات مقام عظمای ولایت درخصوص تکیه بر توان داخلی و بهره گیری از تولیدات دانش بنیان، فرماندهی سپاه امام رضا(ع) از سال ۱۳۹۸ نسبت به راه اندازی و ایجاد قرارگاه جهاد اقتصادی و خدمت رسانی با هدف حمایت از تولیدات داخلی و اشتغالزایی پایدار، تدابیر ویژه‌ای را اتخاذ کردند.

توان ایجاد ۲۰ مرکز رشد برای کمک به اشتغال و خودباوری

کفاش با اعلام اینکه از اهداف مهم در سال ۹۹ ایجاد مراکز رشد و فناوری است افزود: هدف ما در مراکز رشد تولید محصولات نوآور و فناور و همچنین اشتغالزایی و خلق ثروت است بنابراین باید بازار آن پیش بینی شود و بر همین اساس تجاری سازی محصول دارای اهمیت است و نباید محصولی تولید شود که بازار فروش نداشته باشد.

معاون علمی، پژوهشی و فناوری سپاه امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: در مراکز رشد مدل موفقی آغاز شده و بر اساس واسپاری امور به اقشار و بسیجیان بومی ایده‌ها و طرح‌ها برای کمک به معیشت و اقتصاد جامعه جریان دارند بنابراین در سال گذشته چهار مرکز رشد در شهرستان بردسکن و مه ولات و دو مرکز رشد در مشهد ایجاد شده است.

وی با اشاره به توان ایجاد ۲۰ مرکز رشد برای کمک به اشتغال و خودباوری شهرستان افزود: در مقابله با کرونا از اسفندماه سال گذشته بحث تولید محلول ضدعفونی و ماسک و کارکردن روی داروهایی برای مقابله با این ویروس آغاز شده است.

راه‌اندازی ۳۸ پایگاه علمی مسجدمحور در خراسان رضوی

کفاش گفت: در محصولات دانش بنیان در های تک، روی ماسک هوشمند در حال مطالعه هستیم که با فیلترهایی با رعایت تمام ملاحظات پزشکی و اشعه خاص اجازه ورود هوای آلوده و تنفس را نمی‌دهد و به صورت هوشمند اکسیژن را تصفیه می‌کند.

معاون علمی، پژوهشی و فناوری سپاه امام رضا(ع) افزود: ۳۸ پایگاه علمی مسجدمحور با هدف ارتقای سطح تحصیلی دانش آموزان منطقه، مشاوره‌های شغلی، تحصیلی و کلاس‌های کارآفرینی راه اندازی شده است که برنامه ریزی و توان راه اندازی دو پایگاه دیگر در سال ۹۹ نیز وجود دارد.

وی اظهار کرد: امروز روی محلول ضدعفونی مطالعه می‌شود که بر پایه انتی اکسیدان‌ها است و از مراکز پزشکی رسمی تقاضا شده که پیگیری محصول انجام شود تا باتوجه به عوارض کم آن، مصرف الکل کاهش یابد.

کفاش ضمن اشاره به تولید محلول ضدعفونی کننده بر پایه نانوسیلورها توسط پژوهشگران بسیجی افزود: با حمایت بسیج علمی دستگاه تصفیه هوا به کمک ازون و اشعه یووی خروجی تصفیه را ارائه می‌دهد و مدل موفق آن در بیمارستان‌های استان نصب شده و در حال استفاده است.

معاون علمی، پژوهشی و فناوری سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه ۱۰ شرکت دانش بنیان، هشت مرکز رشد و ۴۰ پایگاه علمی در سطح شهرستان راه انداری شده، تصریح کرد: ۱۵ پروژه علمی و پژوهشی به صورت تسهیلاتی و اعتباری در راستای تولید ملی مورد حمایت معاونت علمی و پژوهشی سپاه خراسان رضوی قرار گرفته است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.