بازی محبوب Fortnite از اپل استور و فروشگاه Google Play حذف شد.

بازی "Fortnite" از استورهای اپل و گوگل حذف شد +عکس

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، این خبر برای طرفداران بازی‌های رویال در دستگاه‌های همراه خبر بدی است. اپل و گوگل بازی محبوب Fortnite را از فروشگاه‌های برنامه مربوطه خود خارج کرده‌اند، این اقدام نتیجه Epic Games ، توسعه دهنده Fortnite بود و یک برنامه پرداخت مستقیم را در نسخه به روز شده بازی خود در iOS و Android معرفی کرد.

این به روز رسانی به کاربران این امکان را می دهد تا Epic را به طور مستقیم برای خرید درون بازی سلاح ، پوسته و موارد دیگر بپردازند. هم اپل و هم گوگل این ویژگی را نقض دستورالعمل پرداخت خود عنوان کردند، جایی که آنها از پرداختی که در داخل برنامه ها انجام می‌شود ، ۳۰ درصد کاهش می‌دهند.

به چه دلیلی اپل و گوگل Fortnite را از فروشگاه‌های برنامه‌های خود حذف کردند؟!

اپل در این باره گفت: 'Epic یک ویژگی را در برنامه خود فعال کرده است که توسط اپل مورد بررسی و تأیید قرار نگرفته است و آنها این کار را با صراحت نقض دستورالعمل‌های فروشگاه App در مورد پرداخت‌های درون برنامه ای اعمال کردند، هر توسعه دهنده‌ای که کالاها یا خدمات دیجیتال را می‌فروشد باید از این امر پیروی کند. '

از طرف دیگر ، گوگل اظهار داشت: ‘اکوسیستم باز اندرویدی به برنامه نویسان اجازه می دهد تا برنامه ها را از طریق چندین فروشگاه برنامه توزیع کنند، برای توسعه دهندگان بازی که تصمیم می‌گیرند از فروشگاه Play استفاده کنند ، ما سیاستهای منسجم داریم که مناسب برنامه نویسان باشد و فروشگاه را برای کاربران ایمن نگه دارد. »گوگل اضافه کرد که Fortnite در Android عرضه می‌شود اما نه از طریق Play Store زیرا این شرکت خط مشی‌های آنها را نقض می کند. کاربران اندرویدی می‌توانند این بازی را از فروشگاه‌های برنامه‌های دیگر مانند برنامه Epic Games یا Samsung Galaxy Store در دستگاه‌های سامسونگ بارگیری کنند اما گزینه دیگری برای دستگاه‌های اپل وجود ندارد.

شرکت Epic Games به دلیل حذف Fortnite علیه Google و Apple شکایت کرد

پس از این حادثه ، Epic Games دادخواستی را علیه اپل و گوگل مطرح کرد و آنها را به رفتار ضد رقابتی متهم کرد، این توسعه دهنده بازی همچنین OnePlus و LG را با ادعای Google مسدود کردن معامله خود با برند هایی که به تلفن های هوشمند بعدی اجازه می داد با برنامه پیش بارگذاری شده Epic Games Store مسدود کنند ، مسدود کرد.

اپیک همچنین گفت که به دنبال پول از گوگل و اپل نیست بلکه می‌خواهد چنین عملی متوقف شود، این دادخواست همچنین عملکردهای انحصارگرای اپل را برجسته کرد.

تیزر تبلیغاتی فورتنایت در شکایت به تصمیم اپل ( سیب کرم خورده)

سازنده بازی با ایجاد یک ویدیوی کوتاه به نام Nineteen Eight-Fortnite ، با تقلید از اپل در سال ۱۹۸۴ در توییتر ، با استفاده از هشتگ #FreeFortnite ، در توییتر به این غول مستقر در Cupertino حمله کرد، جالب است که ببینیم سرانجام این موضوع چه می شود و آیا توسعه دهندگان سایر برنامه ها از این شکایت پیروی می کنند یا خیر؟!

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.