استاندار خراسان رضوی گفت: آزادگان نمونه‌های شاخص و بی نظیر فداکاری در تاریخ ایران اسلامی هستند و خداوند متعال در دنیا و آخرت اجر این فداکاری‌ها را می‌دهد.

 آزادگان نمونه‌های شاخص فداکاری در تاریخ معاصر ایران هستند

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رزم حسینی روز یکشنبه همزمان با سالروز بازگشت اولین گروه آزادگان به کشور در مراسم تجلیل از آنان افزود: باید یادمان باشد، چه کسانی چه جانفشانی‌ها و فداکاری‌ها کردند تا ایران اسلامی سربلند و آرمان های انقلاب اسلامی پایدار بماند.

وی با تبریک این روز ادامه داد: همه ما در برابر آرمان‌های انقلاب مسوولیت داریم و امروز هر کس در هر جایگاه باید از آرمان‌های انقلاب اسلامی محافظت کند و با اخلاق، رفتار و منش نیکو، فرهنگ شهیدان و آزادگان را به نسل جدید انتقال دهد.

استاندار خراسان رضوی گفت: باید فداکاری و گذشت آزادگان را برای جوانان بازگو کنیم تا بدانند این فداکاری‌ها حقایقی است که توسط دلیرمردان ایران اسلامی انجام شده است لذا امروز برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی باید با قدرت پیش رفت و از آرمان‌های امام راحل و شهدا محافظت کرد.

وی افزود: به روح پرفتوح شهدای دفاع مقدس، انقلاب، مدافع حرم، شهدای خدمت، سلامت و شهدای غریب اسارت که باعث افتخار و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی شدند درود می‌فرستیم.

سه هزار و ۳۹۵ آزاده در خراسان رضوی

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: در حال حاضر مجموع آزادگان استان سه هزار و ۳۹۵ نفر هستند که از این تعداد سه هزار و ۳۵۵ نفر اسیر زندان‌های عراق و ۴۰ نفر در بند رژیم ستم شاهی بودند.
حجت الاسلام حسین معصومی افزود: از مجموع آزادگان استان سه هزار و ۷۴ نفر در قید حیات هستند و ۳۲۱ نفر فوت شده‌اند و همچنین ۴۴ نفر در زندان‌های عراق بر اثر شکنجه‌های طاقت فرسا به مقام رفیع شهادت نائل آمدند که از آنان به عنوان شهید غریب اسارت یاد می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.