معاون فرهنگی وزارت ارشاد از اجرایی شدن طرح نمایشکاه مجازی کتاب توسط این وزارتخانه تا دو هفته آینده خبر داد و موضعش درباره نمایشگاه‌های مجازی دیگر را مشخص کرد.

اجرایی شدن طرح نمایشگاه مجازی کتاب تا دو هفته آینده

قدس آنلاین:  اولین نمایشگاه مجازی کتاب ایران از روز گذشته، ۲۵ مرداد ماه آغاز به کار کرده است. یک شرکت خصوصی متولی برگزاری این نمایشگاه است‌؛ نمایشگاهی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با  اطلاعیه‌ای که مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران آن را منتشر کرد،‌ اعلام کرده است که مجوزی برای برگزاری به آن نداده است.

هرچند مدیر شرکت مذکور که متولی برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب است،‌ از تلاش برای جلب مشارکت وزارت ارشاد در برگزاری نمایشگاهی که مدعی است برای کمک به اوضاع نامناسب اقتصادی نشر آن را برگزار کرده است،‌ خبر می‌دهد. نمایشگاهی که در روز نخست برگزاری در استان خراسان ۱۰ میلیون تومان و در تهران بیش از شش میلیون تومان فروش داشته است.

به نظر می‌رسد ورود بخش خصوصی به حوزه حمایتی کتاب و برگزاری نمایشگاه‌های مجازی آن هم در دوره‌ای که ناشران در تنگنای اقتصادی ناشی از شیوع کرونا و تبعات آن که مهمترینش تعطیلی نمایشگاه کتاب تهران بوده است‌، حائز اهمیت بوده و می‌تواند به عنوان یک فرصت تلقی شود. اما اینکه وزارت ارشاد در برابر چنین حرکت‌هایی موضع انفعالی گرفته و خود را کنار کشیده نیز جالب توجه است،‌ خبرنگار تسنیم این موضوع را از معاون فرهنگی وزارت ارشاد پیگیری کرد.

محسن جوادی در گفت‌وگو با تسنیم،‌ درباره  موضع وزارت ارشاد نسبت به برگزاری این نمایشگاه گفت:‌ موضع ما همان اطلاعیه‌ای است که هفته گذشته از سوی مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران منتشر شد.

وی در خصوص اینکه چرا وزارت ارشاد با شرکت مذکور که حاضر به ارائه زیرساخت رایگان برای برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب است،‌ مشارکت نمی‌کند،‌ گفت: اکنون چندین شرکت و مؤسسه اعتباری هستند که حاضر به تهیه زیرساخت رایگان برای برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب هستند،‌ همه این طرح‌ها در حال بررسی است تا بتوانیم به ناشران بگوییم کدام زیرساخت مناسب‌تر است.

جوادی تصریح کرد:‌ ما تلاش شرکت ایران زوم را نفی نکردیم اما اگر حاضر به تهیه زیرساخت رایگان باشند، نیز باید به مانند سایرین طرحشان بررسی شود. ما همه طرح‌های پیشنهاد شده را باید بررسی کنیم.

وی درباره اینکه وزارت ارشاد نیز طرحی برای برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب دارد یا خیر؟ گفت:‌ بله حتماً، ظرف یکی دو هفته آینده طرح ما هم اعلام و اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.