نماینده تربت حیدریه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی گفت: مالیات بر عایدی سرمایه از ابتدای سال مالی آینده اجرایی خواهد شد.

مالیات بر عایدی سرمایه از سال مالی آینده اجرایی خواهد شد

محسن زنگنه در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد:طرح مالیات بر عایدی سرمایه از زمان ابلاغ، اعمال خواهد شد.

وی با بیان اینکه اجرای آن به عقب برنخواهد گشت و به درآمدهای سرمایه ای گذشته افراد ارتباطی ندارد،افزود: مجلس و دولت به شدت به دنبال اصلاح نظام مالیاتی هستند که بخشی از آن، قطعا به مالیات بر عایدی سرمایه از جمله سهام، سکه، ارز، مسکن ، زمین و موارد مشابه آن مربوط است.

زنگنه ادامه داد: دو موضوع اینجا مطرح است که یکی مالیات بردرآمد و یکی مالیات بر عایدی است که اگر مالیات بر درآمد به تصویب برسد مالیات بر عایدی نیز در آن گنجانده می شود ولی اگر مالیات بر درآمد به دلیل مشکلاتی به تصویب نرسد، به طور قطع  از ابتدای  سال آینده مالی مالیات بر عایدی سرمایه اجرایی خواهد شد .

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی  تصریح کرد: البته مبلغ این مالیات نیز رقم بالایی نیست که بر بازار سرمایه و بورس تاثیرآن چنانی داشته باشد، از این رو افراد سودجو از این موضوع، فضاسازی و سوءاستفاده نکنند. از طرفی  این موضوع در تمام دنیا اجرایی می شود و وقتی فردی دارای یک سرمایه و سهام ارزشمند است که درآمدزایی خوبی دارد مالیات آن را پرداخت می کند.

زنگنه ادامه داد:  وقتی یک سبد سهام در کمتر از یک سال تا ۴۰۰درصد رشد داشته است، خلاف عدالت است که مالیات آن را پرداخت نکند و مسئولیتی در برابر اقشار ضعیف و پایین جامعه نداشته باشد.

نماینده تربت حیدریه و مه ولات  تصریح کرد: در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس طرح اولیه این موضوع آماده شده است و در مرحله بعد کمیسیون اقتصادی باید در باره آن اعلام نظر و جزئیات آن را مورد بررسی قرار دهد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.