معاون کل وزارت بهداشت تأکید کرد: ارایه خدمات از سوی دستگاه های دولتی و غیردولتی به افراد و مراجعه کنندگانی که از ماسک استفاده نکرده یا فاصله اجتماعی را رعایت نمی‌کنند، ممنوع است و متخلفین در زمینه ارایه خدمات، مجازات خواهند شد.

جزییات مجازات متخلفان پروتکل‌های بهداشتی اعلام شد

به گزارش قدس آنلاین دکتر ایرج حریرچی در پاسخ به سوال ایسنا درباره مجازات های تعیین شده برای متخلفان شیوه نامه های بهداشتی که در جلسه اخیر ستاد ملی مدیریت کرونا به تصویب رسید، گفت: در جلسه روز شنبه ستاد ملی مدیریت کرونا مجازات هایی برای عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی ابلاغی ستاد مدیریت کرونا، تصویب شد.

وی درباره مجازاتهای تعیین شده در حوزه اداری و دستگاه های اجرایی گفت: عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی و ضوابط ابلاغی ستاد مدیریت کرونا از سوی کارکنان و مدیران اجرایی تخلف محسوب می شود و به وزارتخانه ها اختیار داده شد که با این تخلف برخورد کنند. به این ترتیب در مرحله اول اخطار کتبی با درج در پرونده، مرحله دوم توبیخ با درج در پرونده، در مرتبه سوم کسر یک سوم از حقوق و فوق العاده شغل تا یک ماه، مرتبه چهارم کسر یک سوم از حقوق و عناوین مشابه تا سه ماه و مرتبه پنجم انفصال موقت از خدمت تا سه ماه در نظر گرفته شده است.

معاون کل وزارت بهداشت گفت: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا، مجازاتهای این بند قطعی و غیرقابل تجدید نظر است.

حریرچی همچنین درباره مجازاتهای تعیین شده در حوزه صنفی نیز گفت: عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی و ضوابط ابلاغی ستاد مدیریت کرونا از سوی اصناف و حرفه ها و مشاغل، تخلف صنفی و حرفه ای محسوب می شود. مجازات این تخلفات نیز به این صورت است که در مرتبه اول تذکر کتبی با درج در پرونده صنفی و حرفه ای، در مرحله دوم تعطیلی و پلمب واحد به مدت پنج روز و در مرحله سوم نیز تعطیلی فعالیت حرفه ای به مدت 10 روز خواهد بود.

وی تاکید کرد که بنابر مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا، تشخیص تخلف در این مورد بر عهده مراجع بازرسی و نظارتی صنفی و سازمان تعزیرات است.

معاون کل وزارت بهداشت درباره مجازاتهای در نظر گرفته شده در حوزه عمومی (مردم) به ایسنا، گفت: در حوزه عمومی استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی برای کلیه آحاد جامعه در وسایل حمل و نقل عمومی، مراکز تجمعی سربسته و محیط های صنفی (مانند مغازه ها) و اداری اجباری است.

وی در این باره تاکید کرد: نکته مهم آن است که ارایه خدمات و تسهیلات اداری، انتظامی، قضایی، رفاهی، بانکی و خدماتی از سوی دستگاه های دولتی و غیردولتی به افراد و مراجعه کنندگانی که از ماسک استفاده نکرده یا فاصله اجتماعی را رعایت نمی کنند، ممنوع بوده و متخلفین در زمینه ارایه خدمات بر حسب مورد، طبق دو بند قبلی مجازات خواهند شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.