نخستین سالن مطالعه عمومی پس از اخذ مجوز از نهاد کتابخانه های عمومی کشور در مشهد افتتاح شد.

نخستین سالن مطالعه عمومی کشور در مشهد افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، آیین افتتاح سالن مطالعه عمومی عارف با حضور حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و محمدرضا هاشمی، معاون استاندار و فرماندار مشهد در این شهر افتتاح شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در این مراسم آغاز به کار اولین سالن مطالعه عمومی رسمی و دارای مجوز کشور پس از اخذ مجوز از نهاد کتابخانه های عمومی در مشهد مقدس را فرخنده دانست و گفت: با توجه به عدم نظارت تخصصی و حرفه ای، در چند سال گذشته همواره یکی از دغدغه های مدیران و خانواده ها نحوه فعالیت و عملکرد سالن های مطالعه بود. نبود نظارت و جایگاهی رسمی و اداری برای اخذ مجوز سالن های مطالعه نیز یکی از مشکلات کاری بود که با ورود اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و جلوگیری از فعالیت سالن های مطالعه، مسیر اخذ مجوز برای سالن های مطالعه از طریق نهاد کتابخانه های عمومی میسر شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی اخذ اولین مجوز فعالیت سالن مطالعه در مشهد مقدس را باعث فعالیت هدفمند و اصولی سالن های مطالعه و کمک به توسعه اقتصادی در بخش خصوصی دانست و گفت: امید است با ادامه روند اخذ مجوز سالن های مطالعه، زمینه بهره مندی عادلانه تمام مردم از فضاهای مطالعه فراهم شود.

محمد رضا هاشمی، معاون استاندار و فرماندار مشهد نیز در این جلسه از آغاز به کار رسمی و همراه با مجوز سالن مطالعه در مشهد ابراز خرسندی کرد و گفت: با توجه به شرایط خاص جامعه و شیوع ویروس کرونا امیدواریم در جلسه ستاد کرونا و با بررسی و ارائه پیشنهادات، زمینه فعالیت سالن های مطالعه در این ایام با تدوین دستورالعملهای بهداشتی فراهم شود.

شایان ذکر است، کتابخانه های عمومی و سالن های مطالعه در حال حاضر و در شرایط شیوع کرونا میزبان اعضا و مراجعان نیستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.