رییس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد گفت: کانون‌های تجمع جوندگان موذی در مشهد به ۱۰ نقطه کاهش یافته است.

کانونهای تجمع حیوانات موذی در مشهد کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین، محمد پذیرا  افزود: با توجه به درخواست های متعدد شهروندان در خصوص مقابله با حیوانات موذی در شهر، طرح برخورد با موش‌های فاضلابی در شهر مشهد از سه سال گذشته در این کلانشهر با استفاده از روش‌های نوین و سازگار با محیط زیست آغاز شد.

وی ادامه داد: ۶۰ کانون تجمع حیوانات موذی در سال ۹۸ شناسایی شد که پس از انجام طعمه گذاری و مبارزه مستمر با موش‌های فاضلابی، این نقاط به ۱۰ کانون کاهش یافته است.

رییس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد گفت: به منظور جلوگیری از تولید مثل و کاهش این جوندگان در شهر مشهد طی سه سال گذشته، حدود ۶ هزار کیلو پودر مخصوص مبارزه با جوندگان در بین مناطق ۱۳ گانه این شهر توزیع شده است.

پذیرا افزود: یکی از مهم‌ترین کانون‌های تجمع حیوانات موذی در شهر مشهد، محدوده خیابان امام رضا(ع) و امام خمینی(ره) است که اقدامات ویژه‌ ای برای پاکسازی کامل محدوده از موش‌های فاضلابی انجام شده است.

وی اضافه کرد: در اجرای این پاکسازی‌ها از پودرهای دارای توان مبارزه اختصاصی، سازگار با طبیعت و غیرسمی برای سایر موجودات و گیاهان برای مبارزه با موش‌های فاضلابی استفاده می‌شود و همچنین مواد اولیه استفاده شده برای مقابله با جانوران موذی با استفاده از روش‌های نوین و سازگار با محیط زیست توسط شرکت‌های دانش بنیان تهیه شده است.

رییس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد گفت: طرح های نوآورانه‌ای نیز برای کاهش جمعیت این جوندگان در دست مطالعه است که پس از تایید مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

منبع: ایرنا

انتهای مطلب/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.