حدود پنج سالی از اجرای طرح‌های تشویقی تخفیف خرید فصلی کتاب در حالی می‌گذرد که استقبال از این طرح‌ها نشان‌ از آن دارد بسیاری از علاقه‌مندان کتاب با این طرح‌ها آشنایی کامل دارند و با اعلام زمان و اطلاع‌رسانی به موقع به خرید کتاب‌های مورد علاقه‌شان ترغیب می‌شوند.

یار مهربان، همراه روزهای خانه‌نشینی

سرور هادیان/

 حدود پنج سالی از اجرای طرح‌های تشویقی تخفیف خرید فصلی کتاب در حالی می‌گذرد که استقبال از این طرح‌ها نشان‌ از آن دارد بسیاری از علاقه‌مندان کتاب با این طرح‌ها آشنایی کامل دارند و با اعلام زمان و اطلاع‌رسانی به موقع به خرید کتاب‌های مورد علاقه‌شان ترغیب می‌شوند.

•       خرید کتاب در طرح‌ها

«سها عباسی» یکی از علاقه‌مندان به کتاب می‌گوید: من در سه طرحی که هر ساله اجرا می‌شود، کتاب‌های مورد علاقه‌ام را خریداری می‌کنم.

او که یک دانش‌آموز است می‌افزاید: طرح تابستانه کتاب، به علت تعطیلی مدارس و به خصوص دوران کرونا می‌تواند مورد استقبال علاقه‌مندان بیشتری در هر گروه سنی و یا موقعیت شغلی و تحصیلی قرار بگیرد.

«علیرضا یزدی» کارمندی که مشغول انتخاب و خرید کتاب رمان‌ است، می‌گوید: علاقه من بیشتر در حوزه ادبیات داستانی است و در طرح‌هایی که گذاشته می‌شود، معمولاً ترغیب به خرید کتاب‌های مورد علاقه‌ام در حوزه ادبیات داستانی می‌شوم.

او توضیح می‌دهد: اجرای این طرح‌ها را از طریق پیامک کتاب‌فروشی که همیشه از آن کتاب‌هایم را خریداری می‌کنم، مطلع می‌شوم و به نظر من تابستان و به خصوص شرایط کرونا که رفت و آمدها کمتر و مدت زمان حضور افراد در منزل بیشتر است، فضای خوبی را برای مطالعه فراهم می‌کند که می‌توان از طرح تابستانه کتاب و تخفیف آن بهره برد.

•       تخفیف به هر فرد در خانواده

لیلا ‌هاشمی، خانه‌دار نیز می‌گوید: به همراه فرزندانم برای استفاده از طرح تابستانه به کتاب‌فروشی آمده‌ایم، پسر کوچکم دبستانی است و کتاب‌های کودک و نوجوان تازه منتشر شده را برایش انتخاب کرده‌ایم و دخترم نیز دانشجوست و کتاب‌های مورد علاقه‌اش داستان و شعر است و خودم نیز علاقه‌مند به کتاب‌های روان‌شناسی هستم.

او تصریح می‌کند: هر کداممان با کد ملی دارای تخفیف کتاب هستیم که همین موضوع سبب امکان خرید بیشتر کتاب را برایمان فراهم آورده است.

•       رونق کتاب با طرح تابستانه

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز با اعلام این نکته که با خرید کتاب در طرح تابستانه، مردم می‌توانند به رونق در این حوزه کمک کنند، می‌گوید: با شیوع کرونا اصحاب فرهنگ و هنر بیش از سایر اقشار دچار ضرر و زیان شده‌اند که باید کمک کنیم این ضرر و زیان تا حد امکان جبران شود.

جعفر مروارید می‌افزاید: خوشبختانه مردم این استان همواره در طرح‌های خرید کتاب مشارکت خوبی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه استان خراسان رضوی از ۱۸ مرداد ماه که این طرح آغاز شده است در بخش پرفروش‌ترین استان از نظر کتاب رتبه دوم و در بخش پرفروش‌ترین استان از نظر فروش رتبه سوم را کسب کرده اظهار امیدواری می‌کند: با افزایش استقبال، رتبه نخست را این استان کسب کند.

وی مبلغ کل فروش در استان خراسان رضوی را تاکنون بیش از ۹ میلیارد ریال اعلام می‌کند و می‌گوید: برای قدردانی از تلاش‌های مدافعان سلامت «کتاب بخوانیم، ایمن بمانیم» به‌ عنوان شعار تابستانه کتاب ۹۹ انتخاب شده است.

•       طرح تابستانه کتاب تا پایان مرداد ماه

همچنین‌ مدیر شهر کتاب مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار ما می‌گوید: طرح تابستانه کتاب از ۱۸مرداد آغاز و تا پایان این ماه ادامه دارد.

ابراهیم بالاپژوه می‌افزاید: خوشبختانه استقبال مردم از این طرح بسیار خوب بوده و در همین هفته اعتباری که از طرف خانه کتاب به ما داده شده ۸۰ درصد آن استفاده شده است.

وی درباره این اعتبار توضیح می‌دهد: این اعتبار همان تخفیفی است که ما به مشتری‌هایمان می‌دهیم و وزارت ارشاد به هر کتاب‌فروشی نسبت به تعداد مشتری و سابقه‌ای که در اجرای طرح‌های قبلی دارد در نظر می‌گیرد که براساس آن اعتبار، به مشتری‌ها تخفیف می‌دهیم.

وی میزان‌ تخفیف در طرح تابستانه کتاب را ۲۰ درصد اعلام می‌کند و خاطرنشان می‌سازد: هر نفر با کد ملی می‌تواند تا سقف ۱۵۰ هزار تومان خرید کند و ۲۰ درصد تخفیف بگیرد که این تخفیف معادل ۳۰ هزار تومان می‌شود.

مدیر شهر کتاب مشهد با اشاره به این نکته که این طرح شناخته شده است، بیان می‌دارد: حدود پنج سال از اجرای نخستین طرح می‌گذرد و به نظر می‌رسد طرح قابل قبولی بین کتاب‌خوان‌هاست که علاقه‌مندان به کتاب منتظر اجرای این طرح در فصل‌ها هستند.

بالاپژوه تصریح می‌کند: این طرح‌ها در فروردین به نام طرح بهارانه و مرداد ماه به نام طرح تابستانه کتاب و یک بار نیز در آبان ماه در هفته کتاب، تحت عنوان طرح پاییزه کتاب برگزار می‌شود.

وی بیشترین استقبال در این طرح را انتخاب کتاب‌هایی در زمینه ادبیات اعلام می‌کند و می‌افزاید: کتاب‌ها در زمینه ادبیات شامل کتاب‌های رمان‌ و مجموعه ادبیات داستانی و... است و همچنین کتاب‌هایی در حوزه روان‌شناسی و مدیریت است که مخاطب زیادی دارند و همچنین حوزه کودک و نوجوان نیز در این طرح از استقبال زیادی برخوردار بوده است.

وی در پایان خاطرنشان می‌سازد: از کتاب‌های جدید نیز استقبال خوبی شده است و این طرح را می‌توان طرح خوبی دانست که هر زمان برگزار می‌شود جانی دوباره به کتاب‌فروشی‌ها به خصوص در دوران رکود بازار و شیوع کرونا می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.