شبکه‌های سیما برای ایام محرم و صفر سریال هایی را آماده پخش کرده است که با آغاز دهه اول محرم روی آنتن خواهد رفت.

سریال‌های محرم امسال را بیشتر بشناسید/ از داستان پلیسی «سرزده» تا روایتی تاریخی و عاشقانه در «بوم و بانو»

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، با نزدیک شدن به محرم سریال هایی که مراحل ساخت و تولید را از ماه ها پیش آغاز کرده بودند، کم کم خود را برای پخش در این ایام آماده می کنند.

البته به دلیل شیوع کرونا روند تولید این پروژه ها در مقاطعی با کندی و در مواردی با توقف تصویربرداری مواجه شد، اما با این حال این مجموعه ها تا فرا رسیدن ماه محرم آماده پخش خواهند بود.

نکته دیگر این که بنا به شرایط موجود و تاکید ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر حضور کمتر در هیئات عزاداری و تاکید بر برگزاری مراسم در منازل، این سریال ها امکان بیشتر و بهتری برای دیده شدن دارند.  

براین اساس شبکه های تلویزیونی همچون سال های گذشته چندین سریال جدید از جمله «زمین گرم»، «نجلا»، «بوم و بانو» و «سرزده» تدارک دیده که در کنار آن پخش چندین باره سریال هایی مانند «مختارنامه»  روی آنتن خواهند رفت.

 سریال «سرزده» به شبکه یک می‌آید

سریال «مرثیه» یا «سرزده» به کارگردانی و تهیه کنندگی بهادر اسدی و به همت صدا و سیمای خراسان رضوی و شبکه یک سیما و با مشارکت مرکز سیمای استان‌های رسانه ملی برای پخش در شب‌های قدر تولید شده است.

 این سریال ۷ قسمتی در ۴۵ دقیقه تولید شده است و تصویربرداری آن طی دو ماه در روزهای شیوع کرونا و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام شد.

از سویی دیگر از آنجا که این سریال در دوران شیوع کرونا ساخته شده، سازندگان آن سعی کردند درباره ویروس کرونا نیز اطلاع‌رسانی کنند و مجموعه ای با محوریت مسائل روز بسازند. این سریال پلیسی با مضمونی دینی و با محوریت توبه و بخشش و ... ساخته شده است.

داستان «سر زده» از جایی شروع می‌شود که اصلان و رضا دوستان دوران جوانی و رقبای کشتی چوخه بوده‌اند که دست روزگار مسیر آن‌ها را از یکدیگر جدا کرده است. رضا پلیس شده و اصلان به کارهای خلاف کشیده شده است. چهار سال قبل رضا موفق به دستگیری اصلان می‌شود. امروز اصلان از زندان آزاد شده و در شب نوزدهم ماه رمضان که همه چیز تحت تأثیر شرایط ویژه کرونا قرار دارد، قصد انجام آخرین کار خود و توبه کردن را دارد که با زده شدن رد آن‌ها توسط یکی از افراد رضا، تمام برنامه‌ریزی‌ها به هم می‌ریزد، رضا و اصلان مجدد مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند و ….

بهرنگ علوی، علی انصاریان، نسیم ادبی، رؤیا میرعلمی، یاشار هاشم‌زاده، رامبد شکرابی، امیربهادر اورعی، رحیم نوروزی، مریم مؤمن، نسرین ذبیحی، فائزه علی‌آبادی، کوروش رحمانی، کیمیا خلج و ... در «سر زده» به ایفای نقش می‌پردازند.

سایر عوامل تولید عبارتند از؛ مشاور کارگردان و ناظر کیفی علیرضا ابوترابی، مجری طرح مهدی چراغی، نویسنده زامیاد سعدوندیان، مدیر مالی مینا صفریان، مدیر فیلم‌برداری احمد گودرزی، طراح گریم شهرزاد عقیقی، طراح لباس منیره ملکی، تدوین نوید توحیدی، طراح صحنه احمدرضا آخوندزاده، صدابردار امیر عاشق‌حسینی، دستیار کارگردان سعید غلامی، برنامه‌ریز سیامک دورانی و عکاس سریال نگار پورسعید است.

«بوم و بانو» میهمان شبکه دو

«بوم و بانو» به کارگردانی سعید سلطانی و تهیه کنندگی آرمان زرین‌کوب و به سفارش شبکه دو سیما از دیگر سریال هایی است که مراحل پایانی تولید را پشت سر می گذارد.

این سریال سال گذشته جلوی دوربین رفت و در میانه راه تولید خبرهایی مبنی بر توقف تصویربرداری منتشر شد اما با این وجود تولید آن ادامه پیدا کرد و برای پخش در ایام محرم آماده خواهد شد.

«بوم و بانو» مقطع تاریخی دوره پهلوی را به نمایش می‌گذارد و کاری در حوزه تاریخ معاصر به شمار می‌آید. این مجموعه به نویسندگی شعله شریعتی و اعظم بهروز آماده می‌شود و روایتگر داستانی عاشقانه و تاریخی است. در خلاصه داستان بوم و بانو آمده است؛ در ایامی که عشق رهروان محرم به مسلخ برده می‌شود و شورشان به یغما می‌رود، عشقی بی‌آلایش سر بر می‌آورد که در دل طوفان بلایای زمانه به ابتلا کشیده می‌شود و در سایه تزویر و فریب بدخواهان تا مرز نابودی می رود اما در واپسین لحظات چون سیمرغی از میان خاکستر برمی خیزد...

مسعود رایگان، بهنام تشکر، مهدی احمدی، دیبا زاهدی، ساغر قناعت و... از بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند که برای پخش از شبکه دو سیما  در ایام محرم آماده می‌شود.

شبکه سه با دو سریال به استقبال ایام محرم و صفر می رود

اولین تجربه سعید نعمت الله در «زمین گرم»

سریال تلویزیونی «زمین گرم» به کارگردانی سعید نعمت الله و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی دیگر سریالی است که سال گذشته جلوی دوربین رفت، اما همچون بسیاری از پروژه های تلویزیونی و سینمایی چندین ماه به دلیل شیوع کرونا متوقف شد.

همزمان با تصویربرداری تدوین این سریال نیز در حال انجام است. نعمت‌الله در این مجموعه نویسندگی و کارگردانی را برعهده دارد. او پیش تر سابقه همکاری را شفیعی را در بسیاری از سریال‌های تلویزیونی داشته و نگارش مجموعه‌هایی همچون «برادر جان»، «زیر پای مادر»، «پشت بام تهران»، «دیوار»، «مدینه»، «جراحت»، «زیر هشت»، «میکائیل»، «مادرانه»، «رستگاران»، «شیدایی» را برای تلویزیون به نگارش درآورده است.

«زمین گرم» درامی خانوادگی است که در  ۳۰ قسمت برای پخش از شبکه سه در ایام محرم آماده می‌شود. در خلاصه داستان «زمین گرم» آمده است؛ بعد از سال‌ها بی‌خبری دو برادر از هم، برادر بزرگ‌تر که آخرین ساعات حیات خود را پشت سر می‌گذارد به سراغ برادر کوچک‌تر می‌رود تا وصیت کند؛ وصیتی که زندگی برادر کوچک را دستخوش چالشی بزرگ می‌کند...

مرجان شیرمحمدی، علیرضا خمسه، اصغر همت، نادر فلاح، کامران تفتی، دنیا مدنی، علیرضا آرا، مارال فرجاد، شیوا ابراهیمی، صادق برقعی، ندا عقیقی، مرتضی درویش‌زاده، مسعود شریف، علیرضا اولیایی، وحید فعال و... از بازیگرانی هستند که در این سریال نقش آفرینی می کنند.

 «نجلا» و ایام اربعین

تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «نجلا» به کارگردانی خیراله تقیانی پور و تهیه کنندگی سعید سعدی این روزها در بوستان ولایت ادامه دارد.

این سریال در ۱۵ قسمت برای پخش در ایام اربعین از شبکه سه سیما تهیه و تولید می‌شود و نویسندگی آن را سید حسین امیرجهانی و مهدی حمزه به عهده دارند.

از ابتدا قرار بود تا این سریال به واسطه قصه‌ای که دارد در تهران و هم در یکی از شهرهای جنوبی کشور مقابل دوربین برود، اما به خاطر مشکلاتی که شیوع کرونا برای گروه‌های تولیدی ایجاد کرده است، بخش‌های مربوط به آبادان در تهران و در بوستان ولایت و شهرک سینمایی دکورسازی شده است.

در خلاصه داستان این سریال آمده است، عبد عاشق دختری به نام نجلا می‌شود که اصالت ایرانی عراقی دارد و شرط او برای ازدواج با عبد بردن او به کربلا در اربعین است. همچنین فضای ملتهب اواخر سال‌های ۵۸ و درگیری با عراق و بعثی‌ها از مضامینی است که در این سریال دیده خواهد شد.

حسام منظور، سارا رسول‌زاده، ملیکا شریفی‌نیا، مصطفی ساسانی، سوگل طهماسبی، جواد پورزند، علی غابشی، مرتضی شاه‌کرم، وحید نفر، بدرالسادات برنجانی، محسن پوشانی، محسن سلیمانی، سجاد دیرمینا، ابراهیم گله‌دارزاده و با هنرمندی هدایت هاشمی، سیدمهرداد ضیایی و آزیتا حاجیان بازیگرانی هستند که در این سریال تلویزیونی نقش آفرینی می کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.