معاون فرهنگی، تبلیغی و آموزشی اداره کل تبلیغات خراسان رضوی گفت: برگزاری مراسم دهه اول محرم با در نظر گرفتن دستورالعمل‌های بهداشتی به ستاد کرونا در خراسان رضوی صادر شد.

مراسم دهه اول محرم در خراسان رضوی چگونه برگزار می‌شود؟
به گزارش قدس آنلاین، مرتضی همتی فر معاون فرهنگی، تبلیغی و آموزشی اداره کل تبلیغات خراسان رضوی گفت: تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی مربوط به برگزاری مراسم محرم با نام (دستورالعمل ضوابط برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم و صفر سال ۱۳۹۹) به ستاد کرونا صادر شد.
او افزود: با توجه به شیوع کرونا و با بررسی‌هایی که از طرف وزارت بهداشت صورت گرفته قرار است مراسم محرم با شرایط ویژه‌ای اجرا شود که بر این اساس سازمان تبلیغات موظف شد دستورالعملی تهیه کند تا نظرات کارشناسی را ابلاغ کنند.
همتی فر بیان کرد: برای اولین بار ستاد ملی محرم به ریاست سازمان تبلیغات شکل گرفت که ۳۱ نهاد فرهنگی‌ای که می توانند در مراسم محرم کمک کنند عضو این ستاد شدند.
او تصریح کرد: دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی به این صورت می‌باشد: ۱. مراسم تا جایی که امکان دارد ر فضای باز باشد ۲. توزیع اقلام و نذوراتی که باعث تجمعات شود ممنوع و توزیع به صورت اقلام خشکبار و بدون طبخ است ۳. ایستگاه‌های صلواتی به صورت فرهنگی است که فقط سیستم صوتی دارد و هیچ گونه چای یا شربتی توزیع نمی‌شود.
معاون فرهنگی، تبلیغی و آموزشی اداره کل تبلیغات خراسان رضوی تاکید کرد: روضه های خانگی نیز با دستورالعمل هایی از قبیل اجرای مراسم در حیاط، پشت بام یا فضای باز اجرا شود، مراسم را به صورت محله ای با حضور یک مداح با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار کنند و اگر در خانه هایشان مراسمی دارند مهمان های خاص و با تعداد بسیار اندک دعوت شوند.
همتی فر اظهار کرد: در ۶۰ نقطه محوری طراحی شده در سطح شهر مشهد با همکاری شهرداری مراسم‌های بزرگی با حضور هیات‌ها برگزار می‌شود که در این هیات‌ها زدن ماسک الزامی و با رعایت فاصله ۴ متر مربع هر فرد با فرد دیگر است.
او افزود: در هر مکانی افراد با  یک چهارم ظرفیت حضور پیدا می‌کنند که بعد از اتمام مراسم به صورت کامل ضد عفونی شده و بسته‌هایی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد بسته‌های وکیوم شده است.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.