سناتور آمریکایی با انتقاد از نظامی اقتصادی آمریکا گفت که در دوران کرونا میلیاردرهای این کشور ثروتمندتر شدند، اما ۳۰ میلیون نفر از مردم عادی شغل خود را از دست دادند.

سندرز: کرونا میلیاردرهای آمریکایی را ثروتمندتر کرد

به گزارش قدس آنلاین، «برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت آمریکا در پیامی توییتری نوشت: مطلقا قابل پذیرش نیست که ۴۶۷ میلیاردر ثروت خود را در دوران همه‌گیری [کرونا] ۷۳۱ میلیارد دلار افزایش دادند، اما ۳۰ میلیون آمریکایی شغل خود را از دست داده و اکنون با گرسنگی و بی‌خانمانی روبه‌رو هستند.

سندرز با بیان اینکه آمریکا «اکنون بیش از هر زمان دیگری به اقتصادی نیاز دارد که برای همه جوابگو باشد، نه فقط برای یک درصد»، از سنای این کشور خواست که فورا در این رابطه اقدام کند.

هشدار سندرز در حالی است که کسری بودجه دولت فدرال آمریکا به ۲.۸ تریلیون دلار رسیده و مذاکرات رهبران کنگره و کاخ سفید در مورد بسته جدید محرک اقتصادی به بن‌بست رسیده است.

شبکه خبری بلومبرگ بتازگی در گزارشی اعلام کرد: ناامنی غذایی در بین خانوارهای آمریکایی به بالاترین رقم رسیده و تقریباً ۳۰ میلیون نفر در این کشور اعلام کرده اند که در ۷ روز منتهی به ۲۱ ژوئیه (۳۱ تیر) غذای کافی برای خوردن نداشتند.

بلومبرگ افزود: بخش نظرسنجی از خانوارها در اداره آمار آمریکا اعلام کرده که تقریباً ۲۳.۹ میلیون از ۲۴۹ میلیون پاسخ دهنده به این نظرسنجی گفته‌اند که «برای حدود یک هفته غذای کافی برای خوردن نداشتند» و ۵.۴۲ میلیون گفتند که «در این هفته اغلب چیزی برای خوردن نداشتند».

این گزارش به نقل از آمار دیگری، تعداد شاغلان در خانواده ها را بررسی کرد و افزود: رونق اقتصادی آمریکا ممکن است با افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این کشور و اقدام ایالت‌ها در لغو طرح‌های بازگشایی اقتصادی متوقف شود.

منبع: خبر آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.