معاون سرمایه انسانی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه، یکی از اهداف معاونت سرمایه انسانی این آستان مقدس تربیت نیروی انسانی تراز خدمت به حضرت رضا(ع) است، گفت: همچنین با تلاش مضاعف در پی الگو شدن دستگاه حضرت رضا(ع) در نظام سازمانی هستیم.

هدف معاونت سرمایه انسانی، تربیت نیروی تراز خدمت به حضرت رضا(ع) است

به گزارش قدس آنلاین، موسی مهدوی در نشست مسئولان سرمایه انسانی آستان قدس رضوی که با حضور رئیس سازمان علمی و فرهنگی این آستان مقدس و مدیران سرمایه انسانی این آستان ملکوتی در سالن جلسات سازمان اقتصادی رضوی برگزار شد، اظهار کرد: ما برای تربیت نیروی انسانی باید برنامه جامع و کاملی طراحی کنیم تا به نحوه مطلوبی نیروهای انسانی رشد کنند و در زمان نه چندان دور در تراز خدمت به حضرت رضا(ع) قرار بگیرند.

وی با تأکید بر اینکه خدمت در دستگاه حضرت رضا(ع) با فعالیت در سایر تشکل‌ها قابل‌مقایسه نیست، افزود: با توجه به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «دستگاه آستان قدس رضوی باید الگو باشد» تکلیف سنگینی بر روی دوشمان نهاده شده چراکه باید به لحاظ عملکرد، نیروی انسانی را به منابع انسانی و سپس منابع انسانی را به سرمایه انسانی تبدیل کنیم تا شرایط برای الگو شدن فراهم شود.

معاون سرمایه انسانی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه ما در صورت ایجاد منابع انسانی می‌توانیم در مسیر تشکیل سرمایه انسانی حرکت و با تدوین نظام جامع و یکپارچه برنامه‌ریزی راهبردی منابع انسانی، اجزای آن را مدیریت کنیم، بیان کرد: هدف از تدوین نظام جامع یکپارچه و هدفمند منابع انسانی در راستای مأموریت محوله مبنی بر الگو شدن آستان قدس رضوی در نظام سازمانی است. در همین راستا تولیت معزز آستان قدس رضوی بر انسان‌سازی تأکید دارد و از همین رو در صورت شکل‌گیری سرمایه انسانی می‌توان نیروی انسانی خبره تربیت و به سایر سازمان‌های دولتی صادر کرد.

مهدوی، تشکیل نظام جامع و یکپارچه برنامه‌ریزی راهبردی منابع انسانی و تشکیل نظام جامعه مدیریت اطلاعات منابع انسانی را جزو زیرساخت‌های اساسی تمام بخش‌های آستان قدس رضوی دانست و خاطرنشان کرد: هر نوع برنامه‌ریزی برای نیروهای انسانی باید با توجه به این دو نظام جامع صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: ممیزی و تأمین منابع انسانی، توسعه منابع انسانی و نگهداشت منابع انسانی در ذیل نظام جامع و یکپارچه برنامه‌ریزی راهبردی منابع انسانی قرار می‌گیرد و در همین راستا به دنبال شکل‌گیری روابط، فهم و فرهنگ مشترک سازمانی میان مسئولان نیروی انسانی آستان قدس رضوی هستیم.

گفتنی است؛ جمعی از مسئولان نیروی انسانی آستان قدس رضوی در این نشست به بیان مسائل، چالش‌ها و پیشنهادها حوزه مدیریتی خود ازجمله رشد و تعالی نیروی انسانی در ابعاد مختلف، تغییرات مدیریتی و چالش‌ های آن، تعیین تکلیف وضعیت فعلی نیروهای پیمانی، قراردادی شرکتی و... فرهنگ سازی اداری برای بخش‌های مختلف، متناسب سازی نظامات چندگانه، تبیین شرح اختیارات و وظایف مسئولان با توجه به ساختار جدید، تصمیم گیری با صلاحیت مدیران برای رفع مشکلات حوزه مدیریتی خود، تعیین شاخص ‌هایی برای تعالی نیروها، جلوگیری از جا به جایی بی ‌مورد نیروهای متخصص، تعیین نظام حقوقی به صورت جداگانه و اختصاصی برای بخش‌ های مختلف، همفکری مشترک میان مدیران منابع انسانی و بهره‌ گیری از نیروهای درون سازمان برای تکمیل بخش‌ های خالی در ساختار جدید و... پرداختند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.