یک روزنامه صهیونیستی فاش کرد که پیش از سفر دیشب (دوشنبه شب) «یوسی کوهن» رئیس «موساد» (سازمان جاسوسی اسرائیل) به ابوظبی، «بنیامین نتانیاهو» به صورت محرمانه عازم امارات شده بود و با مقامات این کشور دیدار داشته است.

یک روزنامه صهیونیستی از سفر محرمانه نتانیاهو به امارات خبر داد

قدس آنلاین: پایگاه اطلاع‌رسانی " خلیج الجدید " امروز (سه شنبه) به نقل از روزنامه " اسرائیل الیوم " نوشت که پیش از سفر رئیس موساد به ابوظبی، نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی حداقل ۲ بار به صورت محرمانه برای تهیه توافق نامه عادی‌سازی روابط بین دو طرف به امارات سفر کرده بود.  

این پایگاه اطلاع‌رسانی با اشاره به سفر دیشب رئیس موساد به ابوظبی به نقل از شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اضافه کرد که این نخستین سفر رئیس موساد به امارات نیست، تاکنون کوهن چندین بار به ابوظبی سفر کرد تا مقدمات توافق‌نامه عادی‌سازی روابط با امارات را فراهم کند. 

کوهن رئیس سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی (موساد) چند روز پس از اعلام عادی‌سازی روابط بین ابوظبی و تل آویو تحت نظارت آمریکا، دوشنبه شب تحت تدابیر شدید امنیتی وارد امارات شد تا با مقامات این کشور مذاکره کند. 

کانال رسمی " مکان " رژیم صهیونیستی، دیشب گزارش داد که کوهن در ابوظبی با "محمد بن زاید آل نهیان"  ولیعهد ابوظبی دیدار خواهد کرد. 

این شبکه تلویزیون رژیم صهیونیستی افزود که رئیس موساد جزئیات "توافق عادی‌سازی" که قرار است در واشنگتن امضا شود را با محمد بن زاید در میان خواهد گذاشت. 

در همین زمینه، شبکه یاد شده به نقل از یک منبع رسمی اماراتی که خواست نامش فاش نشود، فراهم نمودن زمینه گشایش سفارتخانه‌های دو طرف به محض امضای توافق‌نامه عادی‌سازی روابط را از دیگر اهداف سفر رئیس موساد به ابوظبی بیان کرد.  

این منبع افزود: برای هر دو طرف مشخص است که سفارت امارات نباید در شهر قدس افتتاح شود.  

وی اضافه کرد: در صورت برقراری روابط دیپلماتیک، روابط بین دو طرف در مرحله اول در چندین زمینه از جمله همکاری‌های اقتصادی، علمی، فناوری، پزشکی و فرهنگی توسعه می‌یابد.  

سفر رئیس موساد به امارات همزمان با دعوت " رؤوفین ریفلین" رئیس جمهوری رژیم صهیونیستی از محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی برای بازدید از قدس اشغالی انجام شده است. 

سفر کوهن به ابوظبی در حالی دیشب انجام شد که روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» دیروز از به تعویق افتادن این سفر به علت برخی اختلافات داخلی بین مقامات این رژیم خبر داده بود. 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.