رئیس اداره تبلیغات اسلامی بردسکن گفت: فعالیت هیات های عزاداری منوط به ثبت نام درسامانه بیرق و تکمیل فرم تهعد نامه است.

فعالیت هیات های عزاداری منوط به ثبت نام درسامانه بیرق است

حجت الاسلام هادی شکاری در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین گفت:  شهرستان بردسکن ۱۸۰ هیات مذهبی دارد که  بیش از ۸۰ درصد آنها دارای کد شناسه می باشند.

وی با بیان اینکه برگزاری هر گونه مراسم عزاداری در هیات ها منوط به ثبت نام در سامانه بیرق و فرم تعهد نامه است گفت: خوشبختانه اکثر هیات ها این مهم را انجام داده اند.

وی اظهارداشت: با توجه به برخی از محدودیت ها در هیات های عزاداری پیش بینی ما این است که بیش از ۲۰ درصد هیات ها فعالیتی در دهه اول ماه محرم نداشته باشند و دربرخی  از مناطق  به ویژه مناطق روستایی که چندین هیات وجود دارد درقالب یک هیات برنامه های عزاداری برگزار شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بردسکن عنوان کرد: تمامی هیات های مذهبی فقط باید براساس دستورالعمل ابلاغی اقدام کنند و با رعایت پروتکل های بهداشتی در فضای باز و هیات هایی که  مسقف هستند با ظرفیت یک چهارم  به مدت دوساعت  اقدام به برگزاری عزاداری کنند.

حجت الاسلام شکاری دسته روی هیات ها در خیابان ها  و برپایی ایستگاههای صلواتی را ممنوع اعلام کرد و گفت: هیات ها در مدت برگزاری مراسم حق توزیع هیچ چیز نذری را از جمله چای، آب شرب ندارند مگر اینکه به صورت بسته بندی بهداشتی باشد.

وی همچنین گفت: هر هیات بایددارای یک رابط بهداشتی باشد که دراین رابطه  مسئولین هیات ها باید اقدام کنند تا کارشناسان شبکه بهداشت و درمان آموزش های لازم را به این عزیزان ارائه دهند.

وی راه اندازی پویش هر منزل یک حسینیه را در ماه محرم تاکید کرد و گفت: ویروس کرونا نباید عزاداری ها را کمرنگ کند  بلکه مردم می توانند  به صورت خودجوش  با نصب پرچم های سیاه  چهره شهر را نیز محرمی کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بردسکن  از برگزاری جلسات توجیهی  مسئولین هیات های عزاداری در مراکز بخش های انابد و شهرآباد و مرکزی خبرداد و گفت: تاکنون بیش از ۶ جلسه  برگزار و دستورالعمل های ابلاغی برای آنها بیان شده است. 

وی عنوان کرد: امسال در بحث تبلیغ  دهه اول ماه محرم از ظرفیت روحانیون بومی منطقه و طرح های هدایت، هجرت و مستقر خود شهرستان استفاده می شود و پیش بینی ما براین است که  بیش از ۹۰ نفر از روحانیون در هیات ها حضور داشته باشند.

وی از ارائه محتوا با  محوریت مباحث خانواده، سبک زندگی اسلامی برگرفته از زندگی حضرت امام حسین (ع) و مباحث اخلاقی با توجه به شرایط کنونی  به روحانیون خبر داد و گفت: با توجه به تهاجم فرهنگی و دسیسه های دشمنان از مبلغین خواسته شده است بیشتر مطالب منابر خود را در این حوزه داشته باشند و روحیه امید را در بین مردم به ویژه جوانان و نوجوانان تزریق کنند.

وی نذر سلامت را مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به اینکه  یکی از نیازهای اصلی شهرستان بردسکن در حوزه بهداشت و درمان بحث تامین دستگاه سی تی اسکن است  می طلبد مسئولین هیات ها نذورات این دهه را به این سمت و سو هدایت کنند که  به لحاظ مباحث شرعی مشکلی  ایجاد نکند.

وی همچنین  اعلام کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا همایش شیرخوارگان حسینی در هیچ نقطه از شهرستان برگزار نمی شود.

وی اظهارداشت: برای دسته روی هیات های عزاداری در روز تاسوعا و عاشورای حسینی تاکنون هیچ تصمیمی گرفته نشده است که بعداز ابلاغ اطلاع رسانی خواهد شد.

وی همچنین گفت:  برداشتن هر نمادی از جمله علم، علامت و نخل ممنوع است و تمامی هیات ها باید فقط در قالب  برنامه های ابلاغی اقدام کنند در غیر این صورت باید خود پاسخ گو باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.