«تا آسمان» ویژه برنامه‌ای معارفی که پیش از اذان ظهر شبکه استانی خراسان رضوی پخش می‌شود. این برنامه با رویکرد و ساختاری متفاوت توانسته جای خود را میان بینندگان شبکه استانی باز کند و در قد و قامت برنامه «سمت خدا» در شبکه سه برای خراسانی‌ها ظاهر شود.

«تا آسمان» سمت خدا

احمد فیاض/

  «تا آسمان» ویژه برنامه‌ای معارفی که پیش از اذان ظهر شبکه استانی خراسان رضوی پخش می‌شود. این برنامه با رویکرد و ساختاری متفاوت توانسته جای خود را میان بینندگان شبکه استانی باز کند و در قد و قامت برنامه «سمت خدا» در شبکه سه برای خراسانی‌ها ظاهر شود. با این ویژه برنامه شبکه استانی، مخاطب می‌تواند از یک منبر خانگی بهره‌مند شود و در مناسبت‌های مختلف مذهبی نیز از جشن و سرور و یا مجلس ذکر مصیبت در منزل خود برخوردار شود.

این برنامه تلویزیونی موفق که به تهیه‌کنندگی محمدعلی صادقی تولید می‌شود با سلسله موضوعات متنوعی مانند مباحث معرفتی، گفت‌وگوهای کوتاه اخلاقی، آموزش احکام فرزندان و والدین، آموزه‌های قرآنی، تربیت دینی فرزندان، حضور کارشناسان سرشناس و زبده معارفی که نیازهای اعتقادی، دینی، مذهبی و... مخاطبان را پاسخگو هستند.

«تا آسمان» به صورت زنده پخش می‌شود و همزمان با این برنامه، قرائت قرآن مجید، اذان و نماز جماعت و... در فضایی معنوی و عرفانی پخش می‌شود.

یک کارشناس مسائل دینی - اعتقادی و مجری برنامه‌های دین، نشاط زندگی و پرسمان دینی حرم مطهر امام رضا(ع) درباره «تا آسمان» می‌گوید: امروزه بشر در این وانفسای معضلات و زندگی مدرن، خود را گم کرده و همواره به دنبال گمشده‌ای می‌گردد غافل از این که خلقت انسان با گرایش به ارزش‌های توحیدمحور گره خورده و آسایش و آرامش درونی او فقط در گرو پرداختن به مسائل دنیوی و مادی نیست، بلکه در بازگشت به خویشتن و پرداختن به فطرت و معنویت این آرامش و آسایش تأمین می‌شود. برنامه‌هایی چون «تا آسمان» در جهت اغنای نیازهای اعتقادی و دینی و مذهبی مفید واقع شده و نقش بسزایی در افزایش بصیرت و معرفت مخاطب ایفا کرده است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر روحانی‌مقدم در بیان ویژگی‌های ساختاری و روان این برنامه افزود: «تا آسمان» با مخاطب خیلی راحت ارتباط برقرار می‌کند و نحوه اجرای مجری به گونه‌ای است که گویا اصلاً پخش زنده نیست.

کارشناس مذهبی برنامه‌های عصربخیر بچه‌ها و فیتیله شبکه دو و مشاور خانواده رادیو دری در ادامه گفت: این برنامه بدون تعصب و جبهه‌گیری اولیه به منازل مخاطبانش می‌رود و صداقت را شرط ارتباط با آن‌ها می‌داند که پسندیده است.

گفتنی است این برنامه هر روز ساعت ۱۱:۴۵ آغاز می‌شود و مخاطبان از سراسر کشور به آن توجه ویژه‌ای دارند و پس از پخش تلویزیونی، برنامه در فضای مجازی (تلگرام، سروش، گپ، ایتا، واتس‌آپ و آپارات) هم منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.