با پرداخت بیش از ۱۹۷ میلیارد تومان افزون بر ۸۵ درصد بدهی سال ۹۸ بیمه سلامت استان به مؤسسه‌های درمانی تسویه شد.

پرداخت ۱۹۷ میلیارد تومان طلب مؤسسه‌های درمانی خراسان رضوی

پروین محمدی/

 با پرداخت بیش از ۱۹۷ میلیارد تومان افزون بر ۸۵ درصد بدهی سال ۹۸ بیمه سلامت استان به مؤسسه‌های درمانی تسویه شد.

این مطلب را دکتر علیرضا رمزی، سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ما عنوان کرد و گفت: با هدف ارائه خدمات مطلوب به بیماران و بیمه‌شدگان در دوران کرونایی و همچنین افزایش سطح رضایتمندی هم در بیمه‌شدگان و هم ارائه‌دهندگان خدمات درمانی در هفته گذشته ۱۹۷ میلیارد تومان از مطالبات سال ۹۸ و ۹۹ مؤسسه‌های غیرازدانشگاهی و بخشی از مطالبات سال ۹۹ دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان پرداخت شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تخصیص بخشی از اعتبارات درمان مربوط به سال‌های ۹۸ و ۹۹، بخشی از مطالبات دی ۹۸ دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی خراسان رضوی و همچنین مانده مطالبات مهر لغایت بهمن ۹۸ مؤسسه‌های غیرازدانشگاهی سال ۹۸ جمعاً به مبلغ ۱۹۷ میلیارد و ۲۹۴ میلیون تومان تسویه و پرداخت شد.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی در این خصوص توضیح داد: پرداخت مطالبات مهر لغایت بهمن ۹۸ درمانگاه‌ها و مراکز پاراکلینیک، شیمی درمانی و دیالیز جمعاً به مبلغ ۸۰ میلیارد و ۸۴۹ میلیون تومان و نیز مانده مطالبات مهر تا بهمن ۹۸ بخش بستری بیمارستان‌های غیر از دانشگاهی و مانده مطالبات دی ماه ۹۸ و بخشی از مطالبات بهمن ۹۸ داروخانه‌ها جمعاً به مبلغ ۷۲ میلیارد و ۸۳۲ میلیون تومان پرداخت گردید.

دکتر رمزی در ادامه یادآور شد: مبلغ ۱۴ میلیارد و ۶۴۴ میلیون تومان نیز به عنوان بخشی از مطالبات دی ماه ۹۸ بیمارستان‌های دانشگاهی واریز شد.

دکتر علیرضا رمزی اظهار امیدواری کرد با پرداخت مطالبات تیرماه ۹۹ سطح یک روستایی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی به مبلغ ۶ میلیارد و ۸۲۶ میلیون تومان در این هفته بخشی از مطالبات غیرپرسنلی سطح یک روستایی دانشگاه‌ها نیز علاوه بر مبالغ فوق به میزان ۱۸ میلیارد و ۴۲۳ میلیون تومان پرداخت گردد.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی تصریح کرد: از اسفند سال گذشته با شیوع بیماری کووید ۱۹ تا نیمه مرداد ۱۳۹۹ بیش از هز ار و  ۳۸ میلیارد تومان اعتبار به این اداره کل اختصاص یافت که به حساب دانشگاه‌های علوم پزشکی و همچنین مؤسسه‌های غیرازدانشگاهی واریز شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.