وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از قول مساعد رییس کل بانک مرکزی برای تسریع در پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به هنرمندان در دوران کرونا خبر داد و گفت: ۱۲۰ میلیارد تومان به عنوان تسهیلات کمک معیشتی در یک ماه آینده به ۷۵ هزار هنرمند پرداخت خواهد شد.

کمک معیشتی ۱۲۰ میلیارد تومانی به هنرمندان پرداخت می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، سید عباس صالحی در مورد اقدامات حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد از هنرمندان و اصحاب رسانه در دوران کرونا، گفت: صندوق اعتباری هنر حق ۳ ماه بیمه هنرمندان را پرداخت کرد و همچنین ۱۲۰ میلیارد تومان به عنوان تسهیلات کمک معیشتی طی یک ماه آینده به ۷۵ هزار هنرمند پرداخت خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ثبت‌نام مشمولان وام کرونا از طریق سامانه کارا، افزود: حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای هنرمندان تایید شده و بانک‌ها تاکنون ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومان به حساب هنرمندان و بنگاه‌هایی که درخواست تسهیلات داشتند واریز کرده‌اند.

صالحی عنوان کرد: البته انتظار داریم بانک‌ها بیشتر به کمک بیایند و در همین راستا عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی قول داد به بانک‌ها توصیه کند رقم‌هایی که ما تایید کردیم و به بانک‌ها دادیم را با رعایت تضمین‌های مورد نظر مورد توجه قرار دهند و سختگیری نکنند تا در پرداخت وام‌ تسریع شود.

وی ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه هم مبلغ خوبی را برای پرداخت تسهیلات با نرخ سود ۴ درصدی در نظر گرفته که می‌تواند به ما در حمایت از هنرمندان کمک کند؛ تاییدهای اولیه پرداخت این وام صورت گرفته و زمان پرداخت اعلام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.