تولیت آستان قدس رضوی گفت: آستان قدس رضوی در قبال مسائل حاشیه شهر مشهد و مشکلات مردم بی‌تفاوت نیست و در حد امکانات نسبت به رفع مشکلات و رفاه حال مردم تلاش می‌کند.

آستان قدس نسبت به مسائل و مشکلات مردم حاشیه شهر مشهد بی‌تفاوت نیست

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی در مراسم بهره‌برداری از باند شمالی و بهسازی باند جنوبی بزرگراه ۷۵ متری رضوی که با حضور مسئولان شهری مشهد در محل افتتاح این بزرگراه برگزار شد، ضمن قدردانی از متولیان شهری و استانی برای اجرای این پروژه، اظهار کرد: ما در شهر مشهد شاهد وحدت، همکاری، همراهی و همدلی بسیار خوبی میان همه بخش‌های مسئول در دستگاه‌های مختلف سیاسی، اجرایی، امنیتی، نظامی، انتظامی و قضایی هستیم.

وی اضافه کرد: نتیجه این همدلی و همراهی‌ها، این آثار و برکات و خدمات برای مردم عزیز و زائران و مجاوران حضرت ثامن‌الحجج(ع) است که باید قدردان این زحمات باشیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی تأکید کرد: به سهم خودم از همه دست‌اندرکاران و نقش‌آفرینان این طرح اعم از کارگران، مهندسان، طراحان و برنامه ریزان که در یک بازه عملیاتی مناسب و زودتر از زمان‌بندی مقرر پروژه، کار را به سرانجام رسانده‌اند، تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به آموزه‌های دینی و مذهبی اسلامی تصریح کرد: شاید در میان آموزه‌ها و مفاهیم دینی ما هیچ عملی بهتر و زیباتر از خدمت به بندگان خدا نباشد.

خدمت به مردم ایران از ارزشمندترین عبادات

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به روایتی که خلق را عائله خداوند می‌خواند، تصریح کرد: برای تقرب به خداوند متعال باید به خلق خدا به‌عنوان عیال الله خدمت کنیم که همانا فلسفه خلقت انسان همین هدف است.

وی مردم مؤمن و انقلابی ایران را شایسته بهترین خدمت‌ها دانست و گفت: مردم ما ۴۰ سال پای انقلاب اسلامی و ارزش‌های دینی مقاومت و ایستادگی کرده‌اند و دشواری‌های بسیاری ازجمله ۸ سال دفاع مقدس را تحمل کرده‌اند؛ چه مردمی لایق‌تر و شایسته‌تر از این مردم برای خدمت کردن است.

 

فرصت منحصربه‌فرد برای خدمت در مشهد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی زائران و مجاوران حرم حضرت رضا(ع) را ویژگی منحصر به فرد دیگر شهر مشهد معرفی و ابراز کرد: خدمت در این شهر مقدس مشهد مزیت مضاعفی دارد، چراکه هم خدمت به خلق خدا و هم مجاوران و زائران امام هشتم(ع) است که به شکلی دیگر بیانگر ارزش بالای خدمت در این شهر بوده که موجب قرب به خدا و اهل‌بیت طاهرین(ع) می‌شود.

وی یکی از مؤلفه‌های قرب به اهل‌بیت(ع) را با استناد به منابع روایی، کمک به شیعیان آن‌ها خواند و افزود: خدمت به مجاوران حرم مطهر حضرت رضا(ع) از مصادیق بارز مودت به خاندان رسالت و امامت است.

تولیت آستان قدس رضوی ضمن قدرشناسی از خدمات شهرداری و شورای شهر مشهد، تأکید کرد: آستان قدس رضوی در قبال مسائل حاشیه شهر مشهد و مشکلات مردم بی‌تفاوت نیست و خود را مسئول می‌داند و محدوده وظایف و مسئولیت‌های ما تنها به خدمت و پذیرایی از زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) در جغرافیای حرم مطهر محدود نمی‌شود.

وی افزود: شهر مشهد، شهر امام رضا(ع) است و آستان قدس رضوی نیز نسبت به رفع مشکلات و تنگناهای این شهر،   خود را مسئول می‌داند و در حد امکانات و مقدورات و با توجه به محدودیت‌های شرعی برای رفاه مردم و عمران این شهر مقدس تلاش می‌کند.

گفتنی است، پروژه احداث باند شمالی به طول ۱۱ کیلومتر و بهسازی باند جنوبی بزرگراه ۷۵ متری رضوی به طول ۳.۵ کیلومتر از میدان اروند تا شهرک رضوی، احداث پل چهار دهانه به طول ۸۰ متر در عرض ۱۳ متر و نیز ایجاد دو دوربرگردان همسطح یک‌طرفه و دو دوربرگردان همسطح دو طرفه با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال در مدت ۳۹۰ روز توسط شهرداری مشهد اجرایی و به بهره‌برداری رسیده است.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.