در دیدار خادمان هیئت آنلاین با حجت الاسلام پناهیان بنا شد دروس و سخنرانی های او از هیئت آنلاین پخش شود، او همچنین هیئت آنلاین را تلویزیونی برای هیئات خواند که تکنولوژی کوچک تمدن عظیم اسلامی به حساب می‌ آید.

تکنولوژی هیئت اندازه کوچک همان تمدن عظیم اسلامی است

قدس آنلاین: حجت الاسلام علیرضا پناهیان در جمع خادمان هیئت آنلاین گفت: به هیئت اعتقاد ویژه‌ای دارم. هیئت را به عنوان یک پایگاه تشکیلاتی نمونه ایمانی می‌دانم که الگویی برای تمدن عظیم اسلامی است. شما وقتی که به مدیریت و پشتیبانی هیئات و تشکیلاتی که از جهات مختلف ایجاد می‌کند نگاه می‌کنید می‌بینید بهترین ساختار اجتماعی را ایجاد می‌کند. نمونه کوچک مدینه فاضله هیئت است که تجمیع این هیئات در یک فینال بزرگ پدیده اربعین شده است.

وی افزود: اربعین برای خیلی‌ها شاید عجیب باشد اما برای هیئتی ها یک امر عادی است و فقط می‌دانم که امر تجمیع شده هیئت‌ها تحت عنوان مواکب و حرکت‌هایی که انجام می گیرد معجزه باشکوه تاریخ بشریت را شکل می دهد. به آن معجزه قرن نمی‌شود گفت. تعریفی که ما از هیئات داریم چیزی فراتر از برگزاری یک مراسم با نیاز معنوی است.

پناهیان یادآور شد: شما نمونه کوچک پی ریزی تمدن اسلامی را ثبت جهانی، تاریخی و توزیع و تئوریزه می‌کنید. مشکل مدیریت در جامعه ما باید اینطوری حل شود.

تکنولوژی هیئت اندازه کوچک همان تمدن عظیم اسلامی است

این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: هیئت برای ما مسئله تمدنی است. تکنولوژی هیئت اندازه کوچک همان تمدن عظیم اسلامی است. چطور جهان می‌تواند بر محور اهل بیت و محور ولایت اهل بیت اداره شود؟ برای درک این موضوع به یک هیئت نگاه کنید.

پناهیان با بیان اینکه نمی‌گویم هیئت را دست پایین گرفته اید بلکه آن را دست بالا گرفته‌اید که به سراغش رفته‌اید، تأکید کرد: ولی اینها را در برنامه ریزی‌های جزئی در نظر بیاورید که چقدر از این ظرفیت می‌شود استفاده کرد. خود هیئت دارد شما را می‌بلعد. اینکه شما می گویید هیئت آنلاین ما را وادار به کار می‌کند کششی است که اینجا وجود دارد. اینطور نیست که شما به هیئت چیزی بیفزایید. شما دارید با ابعاد این کهکشان وسیع آشنا می‌شوید و جذبش می شوید. در این زمینه که قدم گذاشتید بدانید در حال پی ریزی تمدن عظیم اسلامی هستید.

وی اذعان کرد: نکته بعدی این است که شما آیین‌های سنتی را احیا و برجسته کنید. یک بار به اهواز رفته بودم و به دوستان هیئتی که در مسجد بودند گفتم چرا سینه زنی دوری را فراموش کرده‌اید؟ جوانان گفتند واقعاً خوب است و من کمی تعریف کردم و گفتم ما بچه تهرانی‌ها حسرت سینه زنی شما را می‌خوریم. بعد شما شبیه ما سینه می‌زنید. می‌دانید چقدر معانی و چقدر لطافت در آن نهفته است. دوست ذاکرمان که اداره کننده آن هیئت بود گفت از امسال اجرا می‌کنیم.

جای درست کردن مقوله حجاب و حیا هیئت آنلاین است

وی خطاب به خادمان هیئت آنلاین ادامه داد: سنت های گمشده، عزیز و گرانسنگ هیئت باید توسط شما احیا شود. نمی دانم چطور. می‌توانید باکس‌های مختلفی از فرم های سینه زدن و عزاداری باز کنید و الی آخر. نمونه از سنت هایی که باید احیا شود زیاد است.

پناهیان اضافه کرد: من بارها گفته ام و هیچ کس گوش نداده است. این ذاکرین اهل بیت هنرمند هستند. همه کارهایشان را بدون استودیو اجرا می‌کنند و میلیون ها شنونده دارد و میلیون‌ها بار تکرار می شود. شما چندبار در خواننده‌ها این اتفاق را می بینید رخ بدهد؟ این نباید همایشی در پاسداشتش داشته باشد؟ از نظر مضمون از خود مردم بپرسید مداحی‌های امسال بین ۲۰۰ تایی که پخش کردیم کدام؟ بانی‌اش را گیر بیاورید و به او جایزه بدهید.

سامانه هیئت آنلاین به آدرس heyatonline.ir بستری برای پخش زنده هیئات و مراسم های مذهبی است که ترافیک استفاده از آن برای کاربران در کلیه اپراتورها رایگان است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.