حوزه هنری کودک و نوجوان، در نظر دارد به منظور شناسایی، جذب و پرورش کودکان و نوجوانان مستعد سراسر کشور، پویش ادبی «کاروان آفتاب» ویژه کودکان و نوجوانان ۱۰ تا ۱۸ ساله را برگزار کند، هدف از این پویش، ساماندهی، آموزش و ارتقاء سطح علمی و ادبی کودکان و نوجوانان اهل قلم است.

فراخوان پویش ادبی «کاروان آفتاب» ویژه کودکان و نوجوانان اعلام شد

به گزارش قدس آنلاین، کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری درباره برنامه‌های تدارک دیده شده این مرکز برای ایام ماه محرم و صفر گفت: شاخص‌ترین برنامه ما که به صورت مشترک با مؤسسه «سپهر سوره هنر» انجام شده، ضبط تصویری ۱۰ مجلس تعزیه با حضور تعزیه‌خوانان مطرح اراک، قم، تفرش، اصفهان، قزوین و تهران است. کار ضبط تصویری این مجالس تعزیه هفته گذشته به پایان رسید و حالا در مرحله تدوین قرار دارد.

وی تأکید کرد: قرار است این مجالس تعزیه در دهه اول یا دوم ماه محرم از تلویزیون پخش شوند.

زارعی با اشاره به اینکه مرشد محسن میرزاعلی مجری طرح این پروژه است، افزود: مجالس مسلم بن عقیل، دو طفلان مسلم، حضرت قاسم، حضرت علی اکبر، حُر، غلام تُرک، وهب، حضرت عباس، شهادت امام حسین (ع) و بازار شام در این پروژه اجرا و ضبط تصویری شده‌اند.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در ادامه درباره دیگر برنامه‌های مدنظر برای ایام ماه محرم و صفر، یادآور شد: حدوداً ۲۰ روز پیش جلسه‌ای را با سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، معاونت امور اجتماعی شهرداری تهران، سازمان بسیج هنرمندان، کانون فرهنگی مساجد و ستاد اربعین برای برنامه‌ریزی فعالیت‌های ایام اربعین حسینی داشتیم. مقرر شد امسال مراسم ایام اربعین را به صورت گسترده در سراسر کشور داشته باشیم تا پرچم اربعین همچنان برافراشته باشد.

وی در پایان سخنان خود گفت: قصد داریم در ایام اربعین حسینی امسال در حوزه‌های مختلف نمایشی از جمله تعزیه به زبان‌های فارسی، عربی و تُرکی و تئاترهای خیابانی، برنامه‌های متعددی را به صورت گسترده در سراسر کشور داشته باشیم. همچنین تله تئاترهای حداکثر ۱۰ دقیقه‌ای متناسب با این ایام تولید و در فضای مجازی پخش کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.