نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر نفت به صورت کالا در معاملات بورس فروخته شود، امری بسیار پسندیده است و مجلس با آن موافق است.

اوراق سلف نفت ماهیت قانونی ندارد/نظر مجلس فروش نفت به صورت کالا در بورس است

قدس آنلاین: سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی با فروش هرگونه اوراق مخالف است، اظهار داشت: در فروش اوراق جنسی معامله نمی‌شود و فروشی اتفاق نمی‌افتد و در اصل نوعی بدهی برای دولت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اوراق سلف نفت در حال حاضر ماهیت قانونی ندارد، افزود: متأسفانه دولت‌ها چون توان پرداخت بدهی‌های معوقه را ندارند، مجبورند این بدهی‌ها را بی‌ارزش کنند، که این امر با ایجاد تورم اتفاق می‌افتد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تصریح اینکه هر بدهی که امروز برای دولت خلق شود، تورمی را در آینده رقم می‌زند، گفت: دولت آینده هم ناچار به اداره کشور است و مجبور خواهد بود سیاستی در پیش بگیرد که تورم افزایش یابد تا ارزش بدهی خود را کم کند.
قاضی‌زاده هاشمی با تأکید بر اینکه فروش اوراق سلف نفت شاید بتواند نقدینگی امروز را مهار کند، اما بر افزایش تورم در آینده اثر مستقیم دارد، بیان کرد: اگر نفت به صورت کالا در معاملات بورس فروخته شود، امری بسیار پسندیده است و مجلس با فروش هرگونه کالا در بورس موافق است. اما فروش اوراق را به مصلحت نمی‌دانیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.