واعظی در واکنش به برخی اظهارات که در آن فروش اوراق سلف نفتی معادل طرح جدید دولت در زمینه فروش نفت در نظر گرفته می‌شود، گفت:‌ پیش فروش اوراق سلف نفتی در بورس انرژی متفاوت از طرحی است که در زمینه فروش نفت در شورای عالی اقتصادی سران قوا بحث شده است.

توضیحات واعظی درباره شایعه نامه رئیسی و قالیباف به رهبری علیه طرح گشایش اقتصادی

قدس آنلاین: محمود واعظی، درباره ادعای ارسال نامه سران قوای قضائیه و مقننه به رهبر معظم انقلاب مبنی بر اعلام مخالفت با طرح فروش نفت اظهار داشت:‌ ممکن است سران محترم دو قوه قضائیه و مقننه برخی نظرات اصلاحی در خصوص جزئیات اجرای طرح مورد نظر داشته‌ باشند که حتما مورد توجه قرار خواهد گرفت، همانطور که در آخرین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی نیز نظرات اصلاحی دو قوه دیگر با استقبال مواجه شد. 

رییس دفتر رییس جمهوری با تشکر از رییس قوه قضائیه به جهت رعایت اخلاق سیاسی و تکذیب نگارش چنین نامه‌ای افزود: جلسات شورای عالی اقتصادی سران اقتصادی در فواصل زمانی نسبتا کوتاهی برگزار می‌شود و در این جلسات همه حضار نظرات کارشناسی خود را حین طرح مباحث مختلف بیان می‌کنند.  فراتر از این اگر فرصت طرح بحثی در جلسه وجود نداشته باشد هم بیرون جلسه روسای محترم سه قوه با هم ارتباط بسیار خوبی دارند و مطالب لازم به راحتی قابل انتقال است.  

واعظی ضمن درخواست از رسانه‌ها و فعالان سیاسی و اقتصادی برای دقت و اعتبارسنجی در انتشار اخبار مربوط به تعامل قوای سه گانه تصریح کرد:‌ این نوع خبرسازی‌ها فضای اقتصاد کشور را دچار التهاب می‌کند و لازم است از این دست اقدامات پرهیز شود.  

رییس دفتر رییس جمهوری یادآور شد: طرح فروش نفت با فروش اوراق سلف نفتی در بورس انرژی متفاوت است.  

وی در واکنش به برخی اظهارات که در آن فروش اوراق سلف نفتی معادل طرح جدید دولت در زمینه فروش نفت در نظر گرفته می‌شود، گفت:‌ پیش فروش اوراق سلف نفتی در بورس انرژی متفاوت از طرحی است که در زمینه فروش نفت در شورای عالی اقتصادی سران قوا بحث شده است.  

به گفته رییس دفتر رییس‌جمهور، فروش اوراق سلف نفتی در بورس انرژی در سنوات قبل هم سابقه داشته و اجرای آن، مستلزم مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی نیست.

واعظی تاکید کرد: طرح جدید مورد نظر دولت، مبتنی بر فروش قطعی نفت به ریال در بازار داخلی است که موضوع متفاوتی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.