مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: سه هزار و ۳۵۳ مبلغ به روستاهای استان در ماه محرم اعزام خواهند شد.

اعزام سه هزار و ۳۳۵ روحانی به روستاهای خراسان رضوی در  ماه محرم

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام هادی صاحبقرانی گلستانی  اظهار کرد: امسال حتی به روستاهای ۵۰ خانوار هم از طریق گروههای جهادی مبلغ اعزام می‌شود در حالی که پارسال فقط به روستاهای دارای ۱۰۰ خانوار امکان اعزام مبلغ وجود داشت و استانهای همجوار از جمله خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان را هم پوشش می‌دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا دستورالعملهای لازم برای مقابله با این ویروس به هیاتها داده شده است. برگزاری مراسم در فضای باز، فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، ممنوع بودن دسته روی، نخل گردانی و دیگر مواردی که منجر به تجمع نزدیک شود و ممنوعیت حرکت به سمت حرم از جمله مواردی است که باید در برگزاری مراسم رعایت شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت:برپایی ایستگاه صلواتی و توزیع نذورات مطلقا ممنوع است و توصیه شده است همانند چند ماه اخیر این هزینه ها صرف تهیه بسته‌های معیشتی برای نیازمندان شود. بسیج جامعه پزشکی هم همکاری کرد و برای هیاتها جلسات آموزشی دو ساعته برگزار کردند.

صاحبقرانی با اشاره به برگزاری مراسم روضه‌های خانگی هم افزود: این مراسم به مجوز نیاز ندارند اما توصیه شده است که دستورالعملها رعایت و با جمعیت کمتر و تا حد ممکن در فضای باز باشد و با سخنرانانی که در مسیر رعایت دستورالعملها حرکت نکنند در ابتدا جلسات اقناعی برگزار می شود و در صورت تکرار تخلفات دستگاههای مربوطه وارد عمل می‎شوند.

وی با انتقاد از برخی مدیران نواحی آموزش و پرورش در خصوص در اختیار گذاشتن فضای باز مدارس برای دهه نخست محرم گفت: در این خصوص سلیقه‌ای عمل شده است یعنی  بعضی مدارس بدون هیچ مبلغی با هیاتها همراهی کردند. برخی مدیران تقاضای پول کردند و بعضی هم از هیاتها خواسته اند که دیوار مدرسه را تا آخر دهه محرم رنگ آمیزی کنند همچنین برخی نیز هزینه آب و برق مصرفی را دریافت می‌کنند و به طور میانگین ۱۰ میلیون ریال برای ۱۰ شب تقاضا کرده اند و برخی هم مبالغ بیشتری را خواسته‌اند.

رییس شورای هیاتهای مذهبی خراسان رضوی هم در این نشست گفت: تا کنون ۴۵۰ هیات مجوزهای لازم را برای برپایی مراسم در شهر مشهد دریافت  کرده اند و با توجه به آماده شدن زیرساختها و امکانات تعداد این هیاتها رو به افزایش است.

 سید مهدی طباطبایی افزود: شهرداری مشهد نیز ۷۲ نقطه محوری را برای عزادارای هیاتها مشخص کرده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.