معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ساخت بیمارستان حاشیه شهر مشهد به رغم واگذاری زمین آن از سوی آستان قدس رضوی همچنان در حالت بلاتکلیفی قرار دارد.

بلاتکلیفی ساخت بیمارستان حاشیه شهر مشهد به رغم واگذاری زمین از سوی آستان قدس رضوی

حمید رضا اسلامی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد:  ساخت بیمارستان حاشیه شهر مشهد همچنان در حالت بلاتکلیفی قرار دارد.

وی افزود: در سال ۹۵بیش از ۵هکتار زمین برای ساخت این بیمارستان در بلوار حر  از سوی آستان قدس رضوی اختصاص داده شد و در زمان استاندار قبلی خراسان رضوی مقرر شد، اعتبار مورد نیاز برای ساخت این بیمارستان از محل فروش زمینی در محدوده بلوار  هاشمیه که در اختیار وزارت مسکن و شهرسازی قرار دارد تامین شود به طوری که این زمین به دانشگاه علوم پزشکی مشهد واگذار شود تا با فروش آن بخشی از هزینه ساخت این بیمارستان تامین شود.

اسلامی ادامه داد: براساس آخرین اطلاعات، اگر چه در همان سال جلساتی بین معاونین وزارت راه و شهرسازی و وزارت بهداشت و درمان و استانداری خراسان رضوی در ارتباط با واگذاری این زمین برگزار شده است اما این جلسات منجر به خروجی و واگذاری زمین تاکنون نشده است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در نامه ای به سازمان برنامه و بودجه، درخواست اعتبار برای ساخت این بیمارستان کرده است و متقابلا این سازمان نیز مشخصات و اعداد و آمارهایی را از دانشگاه درخواست کرده است ولی تا این لحظه از سوی این سازمان نیز بودجه ای برای ساخت این بیمارستان به دانشگاه ارائه نشده است.  

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تشکر از پایگاه خبری قدس آنلاین که این موضوع را پیگیری می کند، تصریح کرد: به محض اینکه وزارت مسکن و شهرسازی این زمین را در اختیار دانشگاه قرار دهد بلافاصله و در کمترین زمان ممکن از محل فروش آن، ساخت این بیمارستان در بلوار حر مشهد آغاز خواهد شد تا مناطق حاشیه شهر مشهد از رفاه درمانی بیشتری با ساخت  این بیمارستان برخوردار شوند.  

اسلامی ادامه داد: این دانشگاه همزمان برای پاسخگویی به نیازهای درمانی شهرستان مشهد ساخت و توسعه تعدادی از بیمارستان ها را در دستور کار خود قرار داده است و انتظار می رود این بیمارستان ها تا حدودی مشکلات درمانی مردم حاشیه شهر مشهد را نیز برطرف کنند. به طوری که مثلا بیمارستان ۳۸۰تختخوابی هاشمی نژاد مشهد با پیشرفت فیزیکی ۹۶درصد  که در حال حاضر در مرحله نصب سیستم سرد کننده است و تجهیزات و تخت های آن نیز از تهران ارسال و در حال نصب می باشد طی یکی دوماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: همچنین بیمارستان ۲۰۰تختخوابی امداد درمان جنوب نیز در بلوار نماز مشهد با پیشرفت فیزیکی ۶۲درصدی در حال ساخت است  و با اعتباری که اخیرا برای تسریع در ساخت این بیمارستان تخصیص داده شد انتظار می رود تا نیمه اول سال ۱۴۰۰این بیمارستان نیز به بهره برداری برسد.

اسلامی در مورد چگونگی تامین نیروی انسانی این دو بیمارستان نیز گفت: نیروی انسانی مورد نیاز بیمارستان هاشمی نژاد از محل آزمون،  استخدام شده اند و درحال حاضر در  سایر مجموعه های درمانی مشغول هستند تا به محض افتتاح در این بیمارستان بکارگیری شوند.  برای بیمارستان امداد و نجات جنوب نیز تعداد نیرو لازم برای انجام فعالیت ها برآورد و برای جذب و استخدام   به تهران اعلام شده است.

وی با بیان اینکه بیمارستان ۱۰۰تخت خوابی گلبهار نیز با ۳۰درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت می باشد، اظهار کرد:  ۲۹بیمارستان در حال حاضر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت دارند و به جز مشهد  در سایر شهرستان های تحت پوشش این دانشگاه در حال حاضر بیمارستان نیمه تمام و در حال ساخت  نداریم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.