معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روزانه ۸۰۰میلیون تومان صرف هزینه های جانبی کرونا در این دانشگاه می شود.

 پیشتازی کشوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پرداخت کارانه پرستاران /۸۰۰میلیون تومان هزینه روزانه کرونا این دانشگاه

حمید رضا اسلامی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بین تمام دانشگاه های علوم پزشکی کشور  از لحاظ پرداخت کارانه پرستاران پیشتاز است.

وی تصریح کرد: کارانه مرداد ماه سال گذشته پرستاران این دانشگاه پرداخت شده است و در حال حاضر سندهای کارانه شهریور و مهرماه سال ۹۸ نیز در حال ثبت و پرداخت قرار دارد .

اسلامی درباره تاخیر در پرداخت این مطالبات پرستاران افزود: بخش زیادی از هزینه های درمانی توسط بیمه ها پرداخت می شود و چون بیمه ها در پرداخت بدهی ها به وزارت بهداشت و درمان تاخیر دارند از این رو کارانه به موقع و به روز پرداخت نمی شود و تاخیرهایی وجود دارد.

 معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: از طرفی علی رغم مشکلات موجود و کسری بودجه در کشور اما اضافه کاری های این دانشگاه همزمان با حقوق به طور مرتب پرداخت می شود این در حالی است که در برخی از دانشگاه های کشور حتی اضافه کاری ها نیز با تاخیرهای چندماهه پرداخت می شود.

 اسلامی تصریح کرد:  با توجه به برخی از نوسانات قیمتی که در چندماهه اخیر رخ داده است برخی از هزینه های بیمارستان ها نظیر هزینه غذا، تاسیسات و نگهداری افزایش قابل ملاحظه ای داشته است ، از این رو تمام شرکت هایی که در زمینه های مختلف با دانشگاه همکاری دارند درخواست اصلاح قرار داد را اعلام کرده اند که این موضوع در توان دانشگاه نیست که منجر  به فسخ قرار داد و حتی اجرای ضمانت نامه های آنها شده است.

وی اظهار کرد: از طرفی طی چند ماه اخیر دوبار افزایش حقوق برای پرسنل بهداشت و درمان اعلام شده است، به طوری که در یک مرحله در اسفندماه سال۹۸برخی ردیف های جدول حقوقی پرسنل ۵۰درصد افزایش یافت  و در فروردین ماه سال جاری نیز مجددا افزایش حقوق برای پرسنل اعمال شد که  قبلا قرار بود منابع این افزایش حقوق توسط سازمان برنامه و بودجه پرداخت شود اما به تازگی این سازمان اعلام کرده است که منابع آن باید از محل درآمدهای دانشگاه پرداخت شود .

اسلامی افزود: باتوجه به اینکه این افزایش حقوق ماهانه رقمی بالغ بر ۵۰میلیارد تومان هزینه برای دانشگاه در بردارد یکی از مواردی است که این دانشگاه را با مشکل مواجه کرده است زیرا بودجه در نظرگرفته برای دانشگاه بر اساس آنچه شرح هزینه آن تعیین شده است باید صرف شود.

وی با بیان اینکه رشد بودجه دانشگاه متناسب با افزایش هزینه ها و رشد قیمت های فعلی نیست، تصریح کرد: بودجه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال جاری در حدود ۳هزار میلیارد تومان است. از طرفی  روزانه حدود ۸۰۰میلیون تومان صرف هزینه های جانبی بیماری کرونا نظیر لباس های یک بار مصرف، هندراب و  ماسک در این دانشگاه می شود که درخواست ما از مردم این است که با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از ماسک ضمن حفظ سلامتی خودشان در جهت کاهش این هزینه ها که از بیت المال صرف می شود مساعدت کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.