حواشی مربوط به بسته‌های اینترنتی اپراتورهای همراه طی چند روز گذشته بالاخره به پایان رسید. جنجال‌های مربوط به این ماجرا از حدود یک ماه پیش آغاز شد. آن زمان بسیاری از بسته‌های اینترنتی توسط هر دو اپراتور بزرگ کشور یعنی ایرانسل و همراه اول، مشمول افزایش تعرفه شدند و قیمت‌هایشان تا بیش از دو برابر افزایش پیدا کرد.

پایان گربه رقصانی اپراتورها


 

روایت اول/ ایرانسل و همراه اول ماست‌هایشان را کیسه کردند

قدس آنلاین: حواشی مربوط به بسته‌های اینترنتی اپراتورهای همراه طی چند روز گذشته بالاخره به پایان رسید. جنجال‌های مربوط به این ماجرا از حدود یک ماه پیش آغاز شد. آن زمان بسیاری از بسته‌های اینترنتی توسط هر دو اپراتور بزرگ کشور یعنی ایرانسل و همراه اول، مشمول افزایش تعرفه شدند و قیمت‌هایشان تا بیش از دو برابر افزایش پیدا کرد. علاوه بر این، حجم بسته‌های اینترنتی به دو دسته «اینترنت بین‌الملل» و «اینترنت داخلی» تقسیم شد. از آنجایی که عمده استفاده کاربران فضای مجازی از بخش اینترنت بین‌الملل بود، میزان حجم درنظر گرفته شده برای مصارف داخلی، بدون استفاده می‌ماند اما کاربران مجبور بودند هزینه آن را بپردازند.

کاربران فضای مجازی در چندین نوبت هشتگ‌های مختلفی را در ارتباط با گران‌فروشی اپراتورهای همراه در فضای مجازی منتشر کردند. اعتراض‌ها پس از مدتی به قدری بالا گرفت که بسیاری از مسئولان مجبور شدند نسبت به آن‌ها واکنش نشان دهند.

از آنجایی که تشرهای مکرر مسئولان به اپراتورها راه به جایی نبرد، کاربران به صفحه توییتری وزیر ارتباطات هجوم بردند، اما وزیر ارتباطات در مرحله اول پاسخ روشنی به آن‌ها نداد. پس از آنکه اعتراض‌های کاربران فضای مجازی در طول چند هفته ادامه‌دار شد، وزیر ارتباطات بالاخره وارد گود شد و اعلام کرد علاوه بر جریمه کردن اپراتورها بابت گران‌فروشی، همه تلاشش را می‌کند تا حق کاربران را از آن‌ها بگیرد.

ورود وزیر ارتباطات به گود اگرچه موجب شد اپراتورها قیمت‌هایشان را کاهش داده و به نرخ اولیه بازگردانند، اما در عوض بسته‌های پر حجم و کاربردی را از فهرست فروش حذف کردند تا دست مخاطب برای انتخاب به طور کامل بسته شود. به طوری که بلندمدت‌ترین و پرحجم‌ترین بسته‌ یک ماه زمان و فقط دو گیگ حجم داشت!

این موضوع کاربران را بیش از پیش عصبانی کرد و سبب شد آن‌ها یک بار دیگر در اعتراض به گربه‌رقصانی‌های اپراتورها، توفان توییتری راه بیندازند. پس از این، حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، با انتشار پستی در توییترش اعلام کرد دومین اخطار جدی به اپراتورها داده شده: «دو روز قبل، دادگاه رسیدگی به تخلف گران‌فروشی اپراتورهای تلفن همراه در تعزیرات حکومتی برگزار شد و منتظر صدور حکم هستیم. طبق روال پروانه، اخطار دوم هم برای اپراتورهای متخلف صادر شده و در صورت ادامه تخلف، کاهش مدت پروانه را اعمال خواهیم کرد».

حدود دو هفته از این توییت گذشت و هیچ خبری از بازگشت بسته‌های پرمخاطب و کاربردی نشد. درحالی که خیلی‌ها گمان می‌کردند پرونده گران‌فروشی اپراتورها هم به فراموشی سپرده شده، حسین فلاح جوشقانی یک بار دیگر با انتشار پستی در صفحه توییترش، به کاربران فضای مجازی مژده داد که بسته‌های اینترنت بلندمدت با نرخ قبلی به زودی باز خواهند گشت.

سرانجام از دو روز پیش، بسته‌های پرحجم اپراتورها پس از افزون بر یک ماه کشمکش، دوباره از طریق سایت‌های فروش اینترنتی در دسترس قرار گرفتند. روز گذشته هم این بسته‌ها روی سامانه‌های ستاره-مربع فعال شدند. با این حال کاربران همچنان دلشان از اپراتورها بابت بیش از یک ماه گران‌فروشی پر است و از مسئولان می‌خواهند با پیگیری این پرونده، پول‌هایی که از جیب مشتریان این دو اپراتور رفته است را به صاحبانشان برگردانند.

روایت دوم/ نگران بودم سانسورش کنند!

هیچ‌کس نیست که نداند عوامل ساخت یکی از محبوب‌ترین انیمیشن‌های سریالی تاریخ یعنی «سیمپسون‌ها»، حسابی با دولتمردان آمریکایی مشکل دارند!

فرق ندارد کدام حزب کنترل دولت یا مجلس را به دست بگیرد. به هرحال کارتون سیمپسون‌ها همیشه مملو از اشاره‌های سیاسی به بی‌کفایتی سیاستمداران این کشور است. به عنوان مثال در یکی از قسمت‌ها، شخصیت منتسب به ترامپ در آینه به خودش نگاه می‌کند و می‌گوید: «تو در گلف تقلب می‌کنی، در پرداخت مالیات تقلب می‌کنی، به همسرانت هم خیانت می‌کنی. رفتارت مثل یک جامعه‌ستیز خودشیفته است!».

ترامپ البته تنها شخصیتی نیست که توسط عوامل «سیمپسون‌ها» مورد لطف قرار گرفته است. به تازگی مشاور ارشد ترامپ هم که ارجاعاتی به شخصیت او در این کارتون شده، با شخصیت «مارج» که نقش مادر در کارتون «سیمپسون‌ها» را دارد، وارد یک درگیری توییتری شده است!

ماجرا از آنجا شروع شد که جنا الیس، یکی از مشاوران کمپین ارشد ترامپ، انتخاب شدن کامالا هریس، سناتور اهل کالیفرنیا به‌عنوان معاون جو بایدن در رقابت ریاست‌جمهوری را به سخره گرفت و با انتشار یک پست در توییتر او را به شخصیت «مارج» در سیمپسون‌ها تشبیه کرد. الیس در توییتر در اشاره به شخصیت محبوب مادر در سریال «سیمپسون‌ها» نوشت: «حرف زدن کامالا مانند مارج سیمپسون می‌ماند!»

در اقدامی بی‌سابقه اما حساب رسمی توییتر «سیمپسون‌ها» به سرعت پاسخ الیس را داد. حساب رسمی توییتری سیمپسون‌ها با انتشار بخش کوتاهی از این کارتون، از زبان خود «مارج» پاسخ مشاور ترامپ را داد.

مارج در این ویدئو می‌گوید: «به عنوان یک زن خانه‌دار حومه‌شهری ساده، دارم کمی حس بی‌احترامی می‌کنم. من به کودکانم یاد می‌دهم روی کسی اسم نگذارند. جنا، می‌خواستم بگویم اعصابم خرد است اما نگران بودم سانسورش کنند».

این پایان درگیری توییتری شخصیت خیالی مارج با مشاور ترامپ نبود و الیس در پاسخ به پست توییتری سیمپسون‌ها در این شبکه‌اجتماعی نوشت: «مارج احتمالاً قرار است به دموکرات‌ها رأی بدهد، آن هم از طریق پست!»

حالا کاربران فضای مجازی بابت این درگیری توییتری، شروع به تمسخر ترامپ و مشاورش کرده‌اند. در پایان بخشی از توییت‌های منتشر شده توسط کاربران آمریکایی را می‌خوانید:

-       واقعاً جالبه. ما از کسانی که با یک شخصیت کارتونی درگیر شده‌اند انتظار داریم کشور را اداره کنند.

-       درحالی که ما در خیابان‌ها برای بازگرداندن عدالت به کشورمان شعار می‌دهیم، ترامپ و دوستانش درحال جر و بحث با یک شخصیت کارتونی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.