دبیر شورای هماهنگی بانکهای خراسان رضوی گفت: افراد فاقد شناسه شهاب (شناسه هویت سنجی الکترونیکی بانکی) در سیستم بانکی استان تا قبل از شهریور ماه با در دست داشتن مدارک هویتی به بانکها مراجعه کنند در غیر این صورت حسابهایشان مسدود می‌شود.

افراد فاقد کد شهاب برای جلوگیری از انسداد حسابشان به بانکها مراجعه کنند

به گزارش قدس آنلاین، حمید صفایی نیکو افزود: بانک مرکزی به همه بانکها ابلاغ کرده است که شناسه شهاب افراد حقیقی یا حقوقی تا قبل از شهریور ماه ثبت شود در غیر این صورت حساب افراد مسدود و خدمات به دارندگان آنها ارایه نمی‌شود.

وی در تشریح شناسه شهاب گفت: هر شخص حقیقی یا حقوقی یک شناسه دارد که شناسه اشخاص حقیقی کد ملی و افراد حقوقی شناسه ملی است و از شناسه اتباع بیگانه نیز تحت عنوان "کد فراگیر" یاد می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی بانکهای خراسان رضوی گفت: کد همه این شناسه‌ها باید در سامانه بانکها ثبت شود در واقع این شناسه، واحدی است که هر فردی با مراجعه به بانک با آن کد شناسایی می‌شود.

صفایی نیکو افزود: متاسفانه تاکنون افراد کد شناسه مزبور را به بانکها به درستی ارایه نکرده اند که سیستم بانکی در سامانه خود ثبت کند.

وی ادامه داد: بانک مرکزی همه بانکها را از ابتدای شهریور ماه سال ۱۳۹۹ موظف کرده است که تمامی کدهای شناسه شهابی  در سامانه ثبت و قابل رصد شود و چنانچه از ابتدای شهریور ماه به بعد این مهم انجام نگیرد و حساب فرد به هر ترتیبی ستاره دار شود او قادر نخواهد بود از خدمات بانکی استفاده کند.

مدیر شعب بانک ملی خراسان رضوی گفت: بانک ملی با تمام توان سعی می‌کند که مسدود شدن حسابهای افراد را به کمترین حد ممکن خود برساند لذا توصیه می‌شود مردم به سایت مربوط به هر بانک مراجعه و شناسه شهاب خود را کنترل کنند که اگر ایرادی داشت با در داشتن مدارک شناسایی به شعب بانک مورد نظر مراجعه و از مسدود شدن حساب خود جلوگیری کنند.

صفایی نیکو افزود: روشهای استعلام کد شهاب از بانک ملی شامل مراجعه به سایت https://bmi.ir.fa/shahab یا پیام رسان بله shahab@ است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.