ویژه برنامه‌های مختلف تلویزیونی و مستند به مناسبت ماه محرم از شبکه افق سیما پخش خواهد شد.

علمداران افق در سوگ حسین(ع)

به گزارش قدس آنلاین، با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه فاصله‌گذاری اجتماعی، محرم امسال حال و هوایی دیگر دارد و در این بین رسانه ملی و شبکه‌های تلویزیونی هم با نقش‌آفرینی بیشتر، سعی دارند فضای هیأت‌های مذهبی را به خانه‌ها بیاورند.

شبکه افق سیما هم بر اساس رسالتی که در این زمینه بر دوش دارد، برنامه‌های مختلفی را تولید و روانه آنتن می‌کند. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به «علمدار» اشاره کرد، برنامه‌ای گفت‌وگومحور با حضور هنرمندان هنر عاشورایی؛ این برنامه با اجرای قاسم صرافان و در ۱۰ قسمت، طی دهه نخست ماه محرم ساعت ۲۰:۲۰ روی آنتن می‌رود.
سخنرانی مذهبی اساتید حوزوی بخش دیگری از ویژه برنامه‌های ماه محرم شبکه افق سیماست که هر روز در سه نوبت پخش خواهد شد.

بخش نخست ساعت ۶:۳۰، بخش دوم ساعت ۱۲:۳۰ و بخش سوم هر شب ساعت ۲۱؛ همچنین قرار است شاهد پخش مداحی سید رضا نریمانی از اصفهان به صورت زنده و حوالی ساعت ۲۱:۳۰ هر شب از شبکه افق باشیم.

سریال تلویزیونی «یلدا» هم از یکشنبه شب دوم شهریورماه روی آنتن می‌رود. کارگردانی این مجموعه را حسن میرباقری بر عهده داشته و محمدرضا شریفی نیا، کاظم هژیر آزاد، چنگیز جلیلوند، اسماعیل خلج، فریبا کوثری، الهام پاوه نژاد، حمیدرضا آذرنگ، سید مهرداد ضیائی، حامد میرباقری، بیژن افشار، اکبر سلطانعلی و سحر افتاده در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

قصه «یلدا» ماجرای حاج محمدعلی زاهدی مشهور به مندلی که سال‌ها است سنت تعزیه‌خوانی را در شهرستان بسطام حفظ کرده است با نزدیک شدن زمان مرگش احساس می‌کند که خطا یا گناهی در گذشته باعث تنهایی و آشفتگی امروز او و دور افتادن فرزندانش از اصالت‌ها است. وی به جستجو در گذشته اش می‌پردازد. زمان پخش این سریال هر شب ساعت ۲۳ است و تکرار آن ساعت های ۱۰ و ۱۵:۳۰ روز بعد روی آنتن می رود.

مستندهای تک قسمتی مختلفی هم برای پخش از شبکه افق به مناسبت ماه محرم تدارک دیده شده‌اند که از آن جمله می‌توان به سید ظهیر، از خون جون (دو قسمت)، چهارپایه، شوق شبیه، سقا، شهرنامه، بدون حد بدون مرز، مردان زندگی، ترکیب بند، نخل شمیران و خانه حاجی علی اکبر اشاره کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.