رقابت ۱۰۶ هزار و ۵۲۹ نفر داوطلب ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، در ۳۴ حوزه از ۲۲ شهرستان خراسان رضوی، همزمان با سراسر کشور با برگزاری آزمون هنر آغاز شد.

آغاز ماراتن علمی ورود به دانشگاه‌های کشور در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مسوول حفاظت آزمون‌های سازمان سنجش در استان خراسان رضوی صبح چهارشنبه با اشاره به اینکه این آزمون‌ها به غیر از مشهد در شهرستان‌های این استان نیز در حال برگزاری است گفت: ۵۸ درصد داوطلبان استان خراسان رضوی را زنان و ۴۲ درصد آنها را مردان‌ تشکیل می‌دهند.
مرتضی ایمن شهیدی افزود: در آزمون گروه هنر که صبح روز چهارشنبه آغاز شد تعداد ۱۰ هزار و ۹۵۱ نفر داوطلب خراسان رضوی در ۲۳ حوزه به رقابت می‌پردازند که از این تعداد هفت هزار و ۴۲۸ نفر زن و ۳ هزار و ۵۲۳ نفر مرد هستند.
وی ادامه داد: کمترین تعداد داوطلبان این آزمون با ۲۴ نفر زن و هفت نفر مرد مربوط به شهرستان زاوه است.
مسوول حفاظت آزمون‌های سازمان سنجش در استان خراسان رضوی با اشاره به حضور بیشترین داوطلب در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در این حوزه امتحانی تعداد چهار هزار و۹۹۳ نفر در آزمون شرکت کرده‌اند که سه هزار و ۴۲۴ نفر زن و  هزار و ۵۶۹ نفر مرد هستند.
ایمن شهیدی افزود: تعداد ۱۶ نفر معلول نیز در این حوزه به رقابت می‌پردازند که متناسب با شرایط آنها فضای امتحانی نیز در نظر گرفته شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.