معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی از توزیع ۱۰۰۰۰ تن شکر تنظیم بازار در سطح استان خبر داد.

۱۰۰۰۰ تن شکر تنظیم بازار در خراسان رضوی توزیع شد

به گزارش قدس آنلاین، علی رسولیان اظهار داشت: هرچند امسال شاهد رشد نرخ تورم، افزایش نرخ ارز و قیمت‌های کالاهای مختلف بودیم اما با تسهیلاتی که دولت به بخش‌های مختلف اختصاص داده و شرایطی که مهیا کرده، به نظر می‌رسد زمینه برای تولید بهبود یافته است.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از بهبود شرایط تولید مربوط به کسانی می‌شود که توانمند بوده و عاشقانه مشغول کار و فعالیت هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به بازدید خود از دو واحد صنعتی تولید چینی واقع در شهرک صنعتی توس گفت: بهره برداری کامل از طرحهای توسعه این دو واحد صنعتی زمینه اشتغال حداکثر ۸۰۰ نفر را فراهم می‌کند.

رسولیان همچنین بازدید خود از بخش‌های مختلف یک واحد تولیدی قند و نبات در شهرک صنعتی توس را مورد اشاره قرار داد و افزود: شرکتی که از آن بازدید شد در زمره طرح‌های ثبت شده سرمایه‌گذاری خارجی استان است که محصولات آن به برخی کشورهای اروپایی، آمریکایی و آسیای میانه صادر می‌شود.

وی ادامه داد: محصولات این شرکت در زمره کالاهای ویژه و منحصر به فردی است که استاندارد کشورهای دیگر را در تولید خود دارد و داشتن چنین استانداردی و امتیاز صادرات به کشورهای دیگر، نشان دهنده برخورداری از مواد اولیه مرغوب و شرایط مناسب تولید است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: صاحبان این شرکت بیش از آنکه تولیدکننده خوبی باشد، بازرگانان توانمندی هستند که در سراسر دنیا نمایندگی‌های خوب و شبکه مستحکمی دارند که نه تنها تولیدات خود بلکه محصولات دیگری را نیز مبادله و تجارت می‌کنند و در صادرات کالاهای ایرانی نیز نقش بسیار موثری دارند.

رسولیان افزود: قند تولیدی این شرکت علاوه بر داشتن بازار صادراتی، نیاز جدی بازار خراسان رضوی را نیز تامین و  از آنجا که این استان سهمیه ویژه از ستاد تنظیم بازار کشور در زمینه شکر دارد می‌تواند با تامین بخشی از شکر مورد نیاز این شرکت، قند تولیدی آن را با قیمت طرح تنظیم بازار و پایین تر از نرخ طبیعی بازار به مردم عرضه کند.

وی ادامه داد: با مشارکت دو طرفه بین کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی و این شرکت از یک سو شکر سهمیه استان بهتر توزیع می‌شود و از سوی دیگر قند مورد نیاز که مصرف بیشتر مردم است، با قیمت مناسب در بازار عرضه می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر تسریع در اجرای طرح توسعه این شرکت تولیدی قند ونبات گفت: طی سه یا چهار ماهه گذشته حداقل ۱۰ هزار تن شکر سهمیه طرح تنظیم بازار استان در حوزه‌های صنف، صنعت و خانوار توزیع شده است.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.