همدان- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان از صرفه‌جویی بیش از ۱۰میلیون مترمکعب آب ناشی از انسداد چاه‌های غیرمجاز خبر داد.

 ۲۹۹ حلقه چاه غیر مجاز در همدان مسدود شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان همدان، منصور ستوده اظهارکرد: در سال آبی ۹۸_۹۹ نسبت به سال آبی قبل با افت میزان بارش مواجه بودیم، به عبارتی میانگین بارش در سال آبی جاری ۴۶۰میلی‌متر است و سال آبی پیش میزان بارش به طور میانگین ۶۰۶میلی‌متر بود.

وی افزود: در پی این بارش‌ها حجم مناسبی از آب در مخزن سدها انباشته شده است و اکنون ۷۲درصد مخزن سد اکباتان، ۶۹درصد آبشینه، ۷۹درصد شیرین‌سو، ۹۶درصد کلان، ۷۷درصد سرابی و ۳۵درصد مخزن سد شنجور پر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان افزود: از آغاز سالجاری تا کنون ۲۹۹چاه غیرمجاز پر و مسدود شده است که در نتیجه این اقدام نزدیک به ده میلیون و پانصد هزار مترمکعب آب صرفه‌جویی شده است.

ستوده ادامه داد: کبودرآهنگ با ۱۰۴ چاه و فامنین با یک چاه، بیشترین و کمترین تعداد انسداد چاه‌های غیرمجاز را به خود اختصاص داده ا ند. نا گفته نماند که همدان نیز با انسداد ۷۳چاه غیرمجاز در رتبه دوم قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.