مسئول گزینش دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: مجوز برگزاری آزمون ها در کشور بسیار دیر صادر شد و زمان لازم برای تکثیر و ارسال سوالات به استان های کشور و برگزاری آزمون ورودی به دانشگاه از ما سلب شد.

علت لغو آزمون ورودی دانشگاه رضوی به رغم برگزاری کنکور سراسری چیست؟

حجت الاسلام والمسلمین سیّد ابوالقاسم حسینی زیدی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین درخصوص عدم برگزاری آزمون ورودی دانشگاه علوم اسلامی رضوی در موعد مقرر عنوان کرد: با توجه به شرایط خاصی که این روزها کرونا بوجود آورده است و حساسیت هایی که پیرامون آن وجود دارد، نظر مدیران دانشگاه علوم اسلامی رضوی و مقامات بالادستی آنها در آستان قدس رضوی جهت برگزاری آزمون ورودی دانشگاه در سال جاری بر این بود که باید با تصمیمی که دولت برای برگزاری کنکور سراسری می گیرد هماهنگ بوده و مشابه آن عمل کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه دولت نیز در روزهای گذشته برای برگزاری کنکور سراسری به جمع بندی واحدی نرسیده بود و به همین دلیل ما نیز در دانشگاه علوم اسلامی رضوی نمی توانستیم تصمیم قطعی اتخاذ کنیم. تا اینکه سرانجام در سه روز مانده به تاریخی که از گذشته برای برگزاری آزمون ورودی دانشگاه رضوی در نظر گرفته بودیم دولت رای به عدم برگزاری کنکور داد. به همین دلیل ما نیز آزمون خود را لغو اعلام کرده و برگزاری آن را به آینده موکول کردیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی یادآور شد: اما روز بعد از اعلام نظر قطعی مبنی بر عدم برگزاری کنکور سراسری، نظر دولت تغییر یافته و اعلام شد که کنکور به طور حتم برگزار می شود. با توجه به اینکه آزمون دانشگاه علوم اسلامی رضوی نباید با کنکور سراسری همزمان برگزار شود تا داوطلبین با محدودیت و مشکلی روبرو نشوند، تصمیم ابتدایی بر این بود که یک هفته زودتر از کنکور سراسری، امتحان ورودی برگزار شود.

وی اضافه کرد: اما به علت عدم هماهنگی بین دولتمردان و تصمیم دیرهنگام آنها مبنی بر برگزاری کنکور و نیز اینکه این تصمیم در دو روز انتهای زمانی که برای آزمون ورودی دانشگاه رضوی درنظر گرفته بودیم اخذ شد و همچنین با توجه به اینکه آزمون در ۲۰ شهر کشور و به صورت همزمان برگزار می شود، متاسفانه زمان لازم برای تکثیر و ارسال سوالات به استان های دیگر کشور وجود نداشت. به همین دلیل امتحان ورودی دانشگاه رضوی را لغو کردیم.

مسئول گزینش دانشگاه علوم اسلامی رضوی در پاسخ به این سوال که با توجه به محدودیت های موجود وضعیت و تاریخ برگزاری آزمون در روزهای آتی چگونه است، گفت: اولین هفته پس ازکنکور مصادف با دهه اول محرم و ایام تاسوعا و عاشورای حسینی است. هفته پس از آن آزمون کارشناسی ناپیوسته سازمان سنجش است. به همین دلیل فعلا زمان برگزاری آزمون ۲۱ شهریور ماه تعیین شده است. امیدوارم که شرایط آن وقت این اجازه را به ما بدهد که در موعد مقرر آزمون را برگزار کنیم.

وی با ذکر این نکته که به یقین برگزاری آزمون در اواخر شهریور، یکسری مشکلات مانند بلاتکلیف بودن برای شروع ترم جدید را هم برای داوطلبین و هم برای مدیران دانشگاه خواهد داشت، عنوان کرد: در جلساتی این پیامدها را بررسی کرده و به این نتیجه رسیده ایم که نتایج را در اسرع وقت اعلام و بلافاصله مصاحبه ها را انجام و قبولی ها را معرفی نماییم. امیدوارم بتوانیم این رویه را تا حداکثر پایان مهرماه به سرانجام رسانده و ترم تحصیلی جدید را با حدود یکماه تاخیر آغاز نماییم.

دکتر حسینی زیدی در پاسخ به این سوال که برگزاری کلاس ها با یکماه تاخیر چه تاثیراتی را بر روند آموزشی دانشجویان گذاشته و نیز اگر تا پایان مهرماه کارها به سرانجام نرسد چه اتفاقی خواهد افتاد بیان داشت: مطابق صحبت های معاونت آموزشی دانشگاه اگر کلاسها نهایتا با یکماه تاخیر برگزار شود، می توان با فشرده تر برگزار کردن کلاس ها این میزان از عقب ماندگی را جبران کرد، اما اگر رویه جذب دانشجو تا پایان مهر انجام نشود، این ترم تحصیلی را برگزار نکرده و پذیرفته شدگان در آزمون ورودی بهمن محسوب شده و از ترم بعدی بر سر کلاس ها حاضر خواهند بود. اما تمام تلاش ما این است که در همین ترم بتوانیم کلاس ها را دایر نماییم.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: باید در نظر داشت که تصمیمات و برنامه های اعلامی با توجه به شرایط کنونی جامعه گرفته شده است. اما اگر ویروس کرونا در آینده شرایط دیگری را رقم زند و باعث بروز محدودیت های جدید شود، مجبور هستیم در خصوص برگزاری آزمون، مناسب همان زمان تصمیم جدیدی بگیریم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.