۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹
کد خبر: 716718

معاون نهضت سواد آموزی خراسان رضوی گفت: با همت آموزشیاران نهضت سواد آموزی، ۹۸ درصد جمعیت استان باسواد هستند.

۹۸درصد جمعیت خراسان رضوی باسواد هستند

به گزارش قدس آنلاین، اسدی معاون نهضت سواد آموزی خراسان رضوی گفت: در فرایند نهضت سواد آموزی، آموزشیاران با مشقت فراوان جمعیت را به سمت دانش و سواد می‌کشانند.
او افزود: یک آموزشیار نهصت سواد آموزی باید افرادی بی سواد را بیابد برای آن‌ها کلاس برگزار کند و پس از ۶ ماه، امتحان از دانش آموزان گرفته شود و سپس باید تاییدیه ناظران آموزش و پرورش هم گرفته شود.
معاون نهضت سواد آموزی ادامه داد: حقوق و بیمه آموزشیاران نهضت سواد آموزی به این صورت است که به تعداد نفراتی که در کلاس آموزشی آن‌ها قبول شوند حقوق و بیمه روزانه برای آن‌ها ثبت می‌شود.

اسدی بیان کرد: برای یک فرد آموزشیار، مشکل حقوق و بیمه وجود دارد و آن اینکه از روز اولی که کلاس را برگزار کردند حقوق و بیمه برایشان ثبت نمی‌شود بلکه اگر از ۱۰ کار آموز ۵ نفر قبول شوند فقط به تعداد ۵ نفر ثبت حقوق و بیمه دارند.
او تصریح کرد: بیش از ۹۹ درصد از حقوق آموزشیاران پرداخته شده است و مابقی از روز شنبه با توجه به اعتباری که انجام می‌شود حقوقشان پرداخت می‌شود.
معاون نهضت سواد آموزی خراسان رضوی تاکید کرد: طبق تبصره ۱۰ ماده ۱۷ کسانی که قبل از سال ۹۲ در دو دوره مستمر فعالیت داشتند به شرط استمرار تا الان، مشمول استخدام می‌شوند.
اسدی اظهار کرد: برای افرادی که بعد از سال ۹۲ تاکنون فعالیت داشتند رایزنی‌ها در خصوص استخدامشان انجام شده، ولی قانونی تصویب نشده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.