مسئول سازمان بسیج مداحان خراسان رضوی گفت: نذورات مردمی در ایام محرم و صفر در قالب کمک‌های مومنانه توسط هیئات جمع‌ اوری و بین نیازمندان و مردم آن محله توزیع می‌شود.

تمهیدات بسیج مداحان خراسان رضوی در ایام محرم / نذورات مردمی در قالب کمک مومنانه توزیع می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، سید حسن ذاکرین اظهار داشت: با توجه به شرایط و وضعیت کنونی کشور و روند افزایشی شیوع کرونا برگزاری مراسمات عزاداری امسال به گونه‌ای متفاوت از سال‌های گذشته برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ستاد ملی کرونا برای برگزاری مراسمات عزاداری دستورالعمل‌هایی را ابلاغ کرده است که هیئت‌های عزاداری ملزم به رعایت آن هستند.

مسئول سازمان بسیج مداحان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین را نباید تعطیل کرد بلکه باید همانطور باشکوه برگزار شود لذا همه مراسمات بایستی در فضای باز و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شود و شهرداری هم در این زمینه با هیئات مذهبی همکاری لازم را خواهد داشت.

وی به همکاری اداره آموزش و پرورش جهت در اختیار قرار دادن مدارس برای هیئات مذهبی همان محل و برگزاری عزاداری اشاره کرد و گفت: هر هیئتی در هر محله می‌تواند از فضای مدرسه نزدیک به خودشان استفاده کنند.

ذاکرین یادآور شد: عزاداران فقط برای اقامه نماز به مدت ۲۰ دقیقه می‌توانند از فضای مساجد و حسینیه‌ها استفاده نمایند و آن درصدی از هیئات که حسینیه دارند مشروط بر اینکه ارتفاع سقف آن مکان ۶ تا ۸ متر باشند می‌توانند از آن فضا استفاده کنند.

وی در خصوص نذورات مردمی در ایام محرم و صفر اظهار کرد: این نذورات در قالب کمک‌های مومنانه توسط هیئات جمع‌ اوری و بین نیازمندان و مردم آن محله توزیع می‌شود و چنانچه نذر شرعی باشد دو حالت دارد یا به صورت خشک و یا غذای گرم به صورت بسته‌بندی درب منازل تحویل داده می‌شود.

 مسئول سازمان بسیج مداحان خراسان رضوی بیان داشت: امسال برپایی ایستگاه‌های صلواتی جهت توزیع غذا و چای و شربت در سطح شهر را نخواهیم داشت و هیئات مذهبی صرفا مجاز به برپایی ایستگاه‌های فرهنگی و فضاسازی با پرچم و پخش مداحی هستند.

وی از برگزاری دوره توجیهی و آموزشی ویژه بانوان مداح خبر داد و گفت: قرار است به جای برگزاری جلسات خانگی و مراسم عزاداری در منازل؛ این امر به صورت وبینار و از طریق فضای مجازی و گوشی‌های هوشمند و یا در پارکینگ منازل صورت بگیرد.

ذاکرین در پایان گفت: با توجه به اینکه برخی مداحان بویژه جوانان در امر مداحی از اشعار نامناسب و نامطلوب و به دور از شان اهل بیت عصمت و طهارت استفاده می‌کنند لذا ما دو کتاب اشعار در مدح و ثنای اهل بیت(ع) با عناوین زخم اشک و کوثر را معرفی کردیم.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.