طبق جدیدترین رتبه بندی مرکز منطقه ای علوم جهان اسلام (ISC)، دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) موفق به کسب رتبه ۴۳ دانشگاه های جامع کشور و بالاترین رتبه در میان دانشگاه‌های غیر دولتی ایران شد.

دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) برترین دانشگاه غیردولتی کشور اعلام شد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر مرتضی رجوعی رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) با بیان این خبر گفت: در جدیدترین رتبه بندی مرکز منطقه ای علوم جهان اسلام (ISC) در سال جاری، این دانشگاه موفق به ارتقاء ۲۲ پله ای و کسب رتبه ۴۳ دانشگاه های جامع کشور شده است.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) در این رتبه بندی بالاترین رتبه را در میان دانشگاه‌های غیر دولتی ایران از آن خود کرده است، خاطرنشان کرد: در رتبه بندی فعلی، این دانشگاه هم ارز دانشگاه‌های بزرگی همچون دانشگاه بیرجند، دانشگاه شاهد و دانشگاه خلیج فارس و بالاتر از دانشگاه هایی چون دانشگاه علم و فرهنگ (وابسته به جهاد دانشگاهی)، دانشگاه امام صادق(ع)، دانشگاه هرمزگان، دانشگاه فرهنگیان و جامعه المصطفی العالمیه قرار گرفته است.

 

ارتقاء ۲۲ پله ای دانشگاه در رتبه بندی isc

این مقام مسئول نگاه راهبردی به تولید علم نافع را عامل اصلی ارتقاء ۲۲ پله ای دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) معرفی کرد و گفت: در این دانشگاه برنامه‌ریزی های راهبردی متعددی در زمینه ترویج و تشویق تولید علم نافع و کارآفرینی با تکیه بر ظرفیت ها و فرصت‌های آستان قدس رضوی، شهر مشهد، منطقه ویژه علم و فناوری این شهر و استان پهناور خراسان رضوی انجام گردیده است.

دکتر رجوعی با اشاره به ایجاد مشوق‌های متعدد در زمینه چاپ و نشر مقالات علمی با کیفیت، تألیف و تدوین کتب مرجع و کتب درسی دانشگاهی و گزارش‌های طرح‌های پژوهشی تقاضا محور برای اعضای هیأت علمی این دانشگاه گفت: خوشبختانه جذب دانشجویان نخبه و مستعد از مسیر ایجاد و تخصیص بورسیه تحصیلی امام رضا (ع) این مسیر را هموارتر کرده است.

 

سوق دادن پایان نامه‌ها به سمت حل مسائل

رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) در ادامه سخنانش به سوق دادن پایان نامه ها و مقالات دانشجویان تحصیلات تکمیلی به سمت حل مسائل آستان قدس رضوی، استان خراسان و کشور اشاره و اذعان کرد: در حوزه پایان نامه های کاربردی دانشجویی هم مزایای متعددی همچون تخفیف شهریه، در نظر گرفته شده است.

یادآور می شود؛ گروه رتبه‌بندی دانشگاه های پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی کشور را براساس ۲۶ شاخص در قالب ۵ معیار کلی پژوهش، آموزش، وجهه بین المللی، تسهیلات- امکانات و فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و صنعتی که مهم‌ترین مأموریت‌های دانشگاهی را مد نظر قرار می‌دهند، ارزیابی و رتبه‌بندی می‌کند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.