رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت:‌ برگزاری هرگونه مراسم اربعین منوط به اعلام نظر وزیران بهداشت دو کشور ایران و عراق و همچنین مقامات و مسوولان کشور عراق است.

برگزاری مراسم اربعین منوط به اعلام نظر وزرای بهداشت ایران و عراق است

قدس آنلاین: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، ‌ «حسین ذوالفقاری» در نشست ستاد اربعین، گفت: ستاد مرکزی اربعین و کمیته‌های ستاد طبق سال‌های گذشته برنامه های مربوط به اربعین را تهیه کرده است.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه براساس گزارش‌های ارائه شده در جلسه اعم از بیماری در ۲ کشور ایران و عراق، برگزاری هرگونه مراسم منوط به اعلام نظر وزرای بهداشت و درمان دو کشور و مقامات و مسوولین کشور عراق می‌باشد، اظهارکرد: ضرورت دارد با پیگیری وزارت امور خارجه و ستاد اربعین سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق بعد از مراسم محرم برنامه و نظر رسمی مقامات عراقی را دریافت و اعلام کنند.

وی ادامه داد: اما ستاد مرکزی اربعین و کمیته‌های مربوطه برنامه‌های زیرساخت را با جدیت اجرا می‌کند و اگر مراسم راهپیمایی اربعین برگزار نشود، زیرساخت‌های لازم برای سال‌های آینده ایجاد و اقدامات تکمیلی در سه استان مرزی خوزستان، ایلام و کرمانشاه انجام‌ می‌شود.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور تصریح کرد: برای هر نوع شرایط پیشرو در ایام اربعین پیش بینی‌های لازم را خواهیم داشت. همچنین برنامه‌ریزی‌هایی برای حوزه‌های فرهنگی، تبلیغی و اطلاع‌رسانی بهداشتی و درمانی و نحوه اقدام موکب‌داران و مشارکت‌های مردم تعیین و اعلام می‌شود.

ذوالفقاری با بیان اینکه این جلسه به منظور هم‌فکری و بررسی پیشنهادات و نظرات اعضای ستاد برگزار شده است، گفت: هماهنگی کامل در سطوح مختلف داخل کشور و هماهنگ با دولت عراق براساس شرایط کنونی باید وجود داشته باشد و از هرگونه اظهارنظر و یا اقدام خارج از تصمیمات خودداری شود تا موجب انتظارات غیر قابل تحقق در جامعه نشود.

وی افزود: جلسه بعدی ستاد پس از دهه اول محرم برگزار خواهد شد و دبیران کمیته‌ها، شرایط پیشبرد برنامه‌های جایگزین را با در نظر گرفتن جهات مختلف، در آن جلسه مطرح می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.