قائم مقام ستاد مناسبتهای شهرداری مشهد از اکران ۱۰ المان محرم در ۶۵ نقطه از سطح شهر خبر داد.

سیاه پوش شدن مشهد همزمان با ایام محرم/ اکران المان های محرم در ۶۵ نقطه شهر

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، مهدی یعقوبی گفت: به جهت حفظ منظر شهری و جلوگیری از نصب پراکنده پرده های مناسبتی در محل های مختلف و نامناسب، ۳۱۸ سازه تبلیغات مذهبی به جهت نصب پرده در سطح شهر آماده سازی شده است.

قائم مقام ستاد مناسبتهای شهرداری مشهد با اشاره به اینکه با نزدیک شدن به ایام محرم تمامی پرچم های الوان برروی عرشه پل ها تعویض می شود ، افزود: در همین راستا ۱۲۰۰ پرچم مشکی برروی عرشه پل ها نصب شده است.

وی با اشاره به آماده باش ۱۰۰ درصدی نیروهای کارگری در این ایام گفت: ۲۵۰۰ نیروی مازاد به جهت نظافت عمومی شهر و با اولویت معابر منتهی به حرم مطهر در نظر گرفته شده است.

یعقوبی افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده ۲۵۲۹ چشمه سرویس بهداشتی عمومی به صورت شبانه روزی در این ایام آماده سازی شده است ، همچنین طبق هماهنگی با هیات امنا مساجد برای ۹۰۰ چشمه سرویس بهداشتی اطراف حرم مطهر، افزایش ساعت خدمات دهی به زائرین و مجاورین در نظر گرفته شده است.

وی به نظارت و کنترل سد معبر در ایام محرم تاکید کرد و گفت: برای جلوگیری و نظارت بر هرگونه سد معبر ۸۰ اکیپ بویژه در معابر منتهی به حرم مطهر پیش بینی گردید.

یعقوبی اعلام کرد: به جهت شستشوی معابر برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی، ۶۰ دستگاه ماشین آلات پیش بینی شده است؛ همچنین به تخلیه به موقع ۴۵۰۰ سطل ثابت زباله در سطح شهر و معابر منتهی به حرم مطهر تاکید شد.

استقرار خودروهای عملیات در اطراف حرم مطهر

معاون شهردار مشهد افزود: به جهت حفظ ایمنی ، ۵ دستگاه خودروی عملیات سازمان آتش نشانی در اطراف حرم مطهر و حسینیه های متقاضی استقرار خواهد یافت.

کاهش ۲ دقیقه ای قطارشهری در روزهای تاسوعا و عاشورا

یعقوبی در خصوص برنامه های سازمان تاکسیرانی در ایام محرم گفت: ۹۰۰ دستگاه تاکسی در خطوط مبادی ورودی و همچنین ۱۴۵۰ دستگاه تاکسی در شبکه های بیسیم و ۴۵۰ تاکسی در خطوط حرم مطهر فعال می باشند.

وی افزود: همچنین در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی ۲ دقیقه کاهش سرفاصله زمان رسیدن قطار به ایستگاه را در خطوط ۱ و ۲ خواهیم داشت.

معاون شهردار مشهد اعلام کرد: در همین راستا ساعات کاری پارکینگ های هسته مرکزی شهر در دهه اول محرم افزایش می یابد.

ایجاد ۱۰ سازه پارچه ای ویژه محرم

قائم مقام ستاد مناسبت های شهرداری مشهد در خصوص برنامه های اجرایی سازمان اجتماعی و فرهنگی گفت: ۳۰۰۰ پرچم آویز ستونی، ۱۲۰۰ پرچم بیرقی بی آر تی در مناطق ۱،۳،۸،۹ و ۱۱، دو هزار پرچم بیرقی سردری مشکی در معابر اطراف حرم مطهر پیش بینی شده است.

وی افزود: همچنین ۱۰ عدد سازه پارچه ای ویژه محرم در سه راه خیام، چهارراه احمدآباد، میدان شریعتی و سعدی، چهارراه مجد، سه راه کوثر و سه راه دارایی و ۱۸۰ پرده نوشته برروی پایه پل های سواره نصب می گردد.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: ساخت و اکران ۱۰ المان ویژه محرم و جانمایی آن در ۶۵ مکان، مشارکت در برگزاری برنامه های عرصه شهدا، پویش جمع آوری کمک جهت آزادی زندانیان در فضای مجازی، مشارکت در برگزاری برنامه های تعزیه خوانی و برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوعات حسینی در فضای مجازی از دیگر برنامه های این سازمان در ایام محرم می باشد.

۵۰۰۰۰ متر مربع اطلاع رسانی مناسبتی در سطح شهر

یعقوبی در خصوص برنامه های حوزه اداره کل روابط عمومی و بین الملل گفت : اطلاع رسانی مناسبتی با ۵۰۰۰۰ مترمربع در بیلبوردها و استرابوردها، اکران ۶ تیزر در تلویزیونهای شهری از اقدامات این حوزه می باشد.

وی در پایان یادآور شد: شهروندان عزیز می توانند برای ثبت درخواست خود بصورت ۲۴ ساعته با مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ تماس برقرار نمایند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.