معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: نصب تابلوهای هوشمند نمایش تصاویر قدیم مشهد از امروز در سطح این شهر آغاز شد.

نصب تابلوهای هوشمند مشهد قدیم در مشهد آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، نرگس شالچیان اظهار کرد: این طرح با هدف معرفی جلوه هایی از مشهد قدیم به زائران،گردشگران و شهروندان اجرایی شد.

وی اضافه کرد: معاونت گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با استفاده از فناوریهای نوین و بستر کیو .آر کد اقدام به تصویر کشیدن این تصاویر در مکانها و محورهای قدیمی مشهد می کند. 

شالچیان افزود: در این طرح، تحول سیمای بصری در این قرن با استفاده از تصاویر مرور می شود، خاطره بازی، ایجاد حس نوستالژیک و مروری بر خاطرات کودکی از دیگر اهداف این طرح است.

وی ادامه داد: در این طرح تابلوهایی که بر روی آن کیو آر کد درج شده در سطح شهر نصب می شود و مخاطب با استفاده از گوشی هوشمند خود و با اسکن این کد به مقایسه نمای قدیم و فعلی این مکانها می پردازد .

وی افزود:  اجرای این طرح در مرحله نخست در حدود ۴۰ نقطه شهر مشهد از امروز آغاز شده است و در ادامه علاوه بر افزایش مکان ها  و تصاویر، افزونه های دیگری مانند خوانش داستان ها و روایت های قدیم آن اماکن، اضافه خواهد شد.

شالچیان تصریح کرد: تصاویر این اماکن، از منابع مختلفی همچون بانک اسناد روابط عمومی شهرداری مشهد، دانشگاه فردوسی مشهد و سایت های معتبر از حدود ۶ ماه پیش در حال جمع آوری، ویرایش و ترمیم است و از حوزه های مختلف تأییدیه اجرای آن اخذ شده است.

وی گفت: این تابلوها از جنس استیل با روکش پلکسی و در سایز ۵۰ در ۵۰ سانتی متر تهیه شده که در بیشتر موارد بر روی کف زمین نصب می شود تا شهروندان اگر در مسیر خود به این تابلوها برخورد کردند آن را اسکن و از نمای قدیم آن مکان دیدن کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.