معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) گفت: صنایع دفاعی کشور امروز به جایگاهی رسیده که می‌تواند نیازهای دفاعی کشور را پاسخگو باشد.

صنایع دفاعی پاسخگوی نیازهای دفاعی کشور است

قدس آنلاین: سردار علی شادمانی معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) با اشاره به پیشرفت‌های حوزه صنعتی دفاعی کشور با وجود تحریم و محدودیت‌ها گفت: صنایع دفاعی کشور ما مبتنی بر رویکردهای و دکترین دفاعی ماست، نظام جمهوری اسلامی به شدت علاقه مند به دفاع از تمامیت ارضی کشور و منافع ملت شریف ایران است.

وی تاکید کرد: ما به هیچ وجه از اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کوتاه نمی آیم، به همین دلیل با رویکردی انقلابی و اقداماتی جهادی توانسته ایم پاسخگوی نیازهای دفاعی کشور باشیم. رویکرد فعالیت‌ها در صنعت دفاعی کشور حقیقتاً یک رویکرد جهادی و فعالانه است، الحمد لله مسیر حرکت صنایع دفاعی کشور به سمت پیشرفت و تأمین نیازمندی‌ها و متناسب با اهداف انقلاب اسلامی روزآمد و پاسخ گوی نیازهای امروز کشور است.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) ادامه داد: صنایع دفاعی کشور امروز به جایگاهی رسیده که می‌تواند نیازهای دفاعی کشور را پاسخگو باشد و خارج از نیازهای کشور قادر هستند به کشورهای دوست، هم پیمان و مسلمان برای دفاع از خود کمک کند.

سردار شادمانی با اشاره به نقش دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی کشور در پیشرفت‌های دفاعی گفت: یکی از سیاست‌های ما این است که به جای انعقاد پیمان نظامی با کشورهای خارجی از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنیم، استفاده از ظرفیت و پتانسیل‌های داخلی در تدابیر امامین انقلاب و هم مسئولین خیرخواه کشور که به منابع و ظرفیت داخلی توجه دارند همواره وجود داشته و دارد و اصرار آنها بر این است که از ظرفیت‌های داخلی که متأسفانه بعضاً از آنها غافل مانده ایم استفاده شود و این ظرفیت‌های عظیم فعال شود.

وی با تاکید بر ظرفیت‌های عظیم داخلی در حوزه‌های مختلف علمی، صنعتی و تحقیقاتی گفت: خوشبختانه ظرفیت‌های بسیار قابل توجهی در داخل کشور ما وجود دارد که می‌توان از آن جمله به دانشگاه‌ها و سایر مراکز تحقیقاتی علمی و صنعتی اشاره کرد، بنابراین اصرار داریم که همه ظرفیت‌های ملی برای تقویت صنعت دفاعی کشور به کار گرفته شود این همکاری نه تنها در صنعت دفاعی کشور بسیار مؤثر خواهد بود بلکه برای این مراکز علمی، تحقیقاتی و صنعتی نیز بسیار خوب و مؤثر است و دستاوردهای این همکاری و فعالیت‌های علمی معطوف این مراکز علمی و صنعت دفاعی کشور خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های داخلی به مراتب بهتر از این است که بخشی از توان کشور را وابسته به منابع خارجی کنیم، منابع و ظرفیت‌های داخلی ماندگاری دارد و از استحکام خوبی برخوردارند و می‌شود به آن تکیه کرد و امیدوار بود.

سردار شادمانی آینده صنعت دفاعی کشور را بسیار روشن و درخشان پیش‌بینی کرد و گفت: ما از یک شتاب و رشد خوبی در صنعت دفاعی برخوردار هستیم و در این مسیر دیگر مانعی را نمی‌بینیم که این شتاب را کم کند، خوشبختانه ما به دانش‌های لازم دست یافته‌ایم انگیزه و علاقه ما به دفاع از سرزمین و آرمان‌های انقلاب همچنان با قدرت وجود دارد و دستاوردهای به دست آمده در این حوزه نیز ما را تشویق می‌کند انرژی خودمان را در حوزه‌های دارای اولویت متمرکز کنیم.

کد خبر 5003383

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.