فرماندار بینالود(طرقبه - شاندیز) گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۵۰ هکتار از اراضی طبیعی و مراتع بخش طرقبه در این شهرستان طعمه آتش شده است که بیشتر این حریقها که ۲۱ مورد بوده است پس از ساعت ۱۷ و در روزهای پایان هفته اتفاق افتاده و عامل آن گردشگران بوده اند.

۲۵۰ هکتار از اراضی طرقبه از ابتدای امسال آتش گرفته است

به گزارش قدس آنلاین، سید حسن حسینی افزود: در بخش شاندیز اما خسارت زیادی از نظر آتش سوزی به مراتع این بخش در حد هکتار وارد نشده است اما تعداد آتش سوزیها به عنوان مثال در اردیبهشت ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال سه برابر شده است.

وی علت افزایش آتش سوزیها را رویش بیشتر گیاهان به واسطه بارندگی خوب بهاری دانست و ادامه داد: در تابستان علفهای خشک زمینه وقوع آتش سوزیها و افزایش آنها را در منطقه فراهم کرده است اما به واسطه هم افزایی دیگر بخشها با آتش نشانی و تجهیز دهیاریها به تجهیزات آتش نشانی میزان خسارات به ویژه در شاندیز در مقایسه با پارسال کمتر بوده است.

شهرستان ییلاقی بینالود در غرب و شمال غرب مشهد با مساحت هزار و ۱۰۰ کیلومتر مربع ۵۸ هزار و ۴۸۳ نفر جمعیت دارد. ۳۱ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن بخش‌های شاندیز و طرقبه و دهستانهایی همچون ابرده، جاغرق، زشک و کنگ هستند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.