پخش برنامه صبح بخیر ایران در اوایل دهه ۷۰ برای بیشتر ما که تجربه همذات‌پنداری آنچنانی با تماشای برنامه‌های صبحگاهی تلویزیون تا آن زمان نداشتیم، با استقبال شدید مخاطبان رسانه ملی مواجه شد.

صبحی خراسانی برای مردم ایران

هاشم رسائی‌فر/

پخش برنامه صبح بخیر ایران در اوایل دهه ۷۰ برای بیشتر ما که تجربه همذات‌پنداری آنچنانی با تماشای برنامه‌های صبحگاهی تلویزیون تا آن زمان نداشتیم، با استقبال شدید مخاطبان رسانه ملی مواجه شد.

پس از تجربه پخش صبح بخیر ایران حتی اگر تلویزیون هم می‌خواست چنین برنامه‌ای را از کنداکتور حذف کند عملاً انجامش ممکن نبود. مخاطب تشنه دیدن برنامه‌های صبحگاهی بود و پیگیر آن.

پیدایش برنامه‌هایی شبیه صبح بخیر ایران در شبکه‌های مختلف تلویزیون پس از موفقیتی که این برنامه در جلب مخاطب نصیبش شد دلیلی محکم بر گسترش برنامه‌های صبحگاهی شبکه‌های مختلف تلویزیون شد تا جایی که به تدریج شبکه‌های استانی نیز زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی برنامه‌ای محلی برای ساعات اولیه صبح تدارک دیدند.

یک دهه با صبح خراسانی

شبکه استانی خراسان رضوی نیز از این جمله بود و جزو نخستین شبکه‌های تلویزیونی استانی کشور که برنامه‌ای صبحگاهی روی آنتن سیمای استان فرستاد. «صبح خراسانی» عنوانی بود که برای برنامه صبحگاهی تلویزیون استانی خراسان رضوی برگزیده شد. اکنون نزدیک به یک دهه است که صبح خراسانی هر روز پخش می‌شود. در این سال‌ها خراسانی‌ها روزشان را با صبح خراسانی در تلویزیون شروع کردند. برنامه‌ای بانشاط که با ورزش صبحگاهی‌اش دغدغه تندرستی مخاطبانش را دارد و هم مسائل روز را دنبال و مطالبه می‌کند. روز گذشته ساعتی در محوطه باز شبکه استانی خراسان رضوی میهمان عوامل صبح خراسانی بودیم. آنچه در طول این برنامه اتفاق می‌افتد را از نزدیک دیدیم و گپ و گفتی با دوستان صبح خراسانی داشتیم.

صبحی بانشاط با شبکه استانی

تهیه‌کننده برنامه صبح خراسانی در مورد این برنامه می‌گوید: سال ۹۱ که صبح خراسانی برای نخستین بار روی آنتن رفت شکل و شمایل دیگری داشت. زمان پخش آن برنامه دو ساعت بود و از ساعت ۷ تا ۹ هر روز ادامه داشت اما در حال حاضر زمان پخش آن از ۸ صبح شروع می‌شود و به مدت ۵۰ دقیقه روی آنتن شبکه استانی خراسان رضوی می‌رود.

محسن وکیلی ادامه داد: هدفی که برنامه صبح خراسانی دنبال می‌کند ایجاد نشاط و شادابی صبحگاهی بین هم استانی‌های عزیز است که صبحی بانشاط را شروع کنند و در محل کارشان حاضر شوند. تلاش مجموعه ما این بوده و هست که مردم از رویدادهای روز از جمله اخبار مطبوعات، هواشناسی و ترافیک باخبر شوند و تعامل خوب و نزدیکی با مخاطبانمان داشته باشیم. کوشیده‌ایم پل اتصالی باشیم بین مردم و مسئولان و دنبال کنیم مسائل و مواردی که در مطبوعات و رسانه‌ها در مورد استان و مردم منتشر شده که نتایج خوبی نیز در پی داشته است.

وی تصریح کرد: در بحث مطبوعات هر زمان به سمت و سوی مطالبه‌گری و پرداختن به موارد مطرح شده از سوی همکاران رسانه‌ای پیش رفتیم بازخوردهای خوبی از طرف مردم گرفتیم که این یکی از بهترین اتفاق‌ها در خلال پخش برنامه است.

وی افزود: نگاه ویژه به جمعیت بانوان استان در راستای شناساندن توانایی‌ها و استعدادهایی که دارند بخش دیگری از موضوعاتی است که در صبح خراسانی دنبال می‌شود و استقبال بی‌نظیری از آن توسط بانوان اهل هنر و خلاقیت شده است.

تهیه‌کننده برنامه صبح خراسانی اضافه کرد: گنجاندن بخش مهارت‌ها در برنامه با هدف فراگیری مهارت‌های اولیه است که هر فردی می‌تواند آن‌ها را فرا بگیرد و در طول روز از آن‌ها استفاده کند. ضمن اینکه در بخش ورزشی صبح خراسانی هم استانی‌ها فضایی شاداب و پرنشاط را هر روز از داخل قاب شیشه‌ای تلویزیون‌هایشان می‌بینند که از پرطرفدارترین بخش‌های برنامه به شمار می‌رود.

همه ایران بیننده صبح خراسانی

رئوف ذباح، مجری برنامه تلویزیونی صبح خراسانی که قطعاً همه با چهره‌اش آشنایی دارید به گفته خودش چهار سال است که این برنامه را اجرا می‌کند. او معتقد است از اجرای برنامه صبحگاهی انرژی خاصی می‌گیرد و روزش را بانشاط آغاز می‌کند.

وی خصوصیت صبح خراسانی را ارتباط نزدیکی که با مخاطبانش دارد عنوان می‌کند و می‌افزاید: وقتی تلاش ما در این برنامه دلچسب و دوست داشتنی‌تر می‌شود که می‌فهمیم و احساس می‌کنیم برآیند این تلاش گروهی به دلشان نشسته است. اینکه خیلی از هموطنان عزیزمان در شهرهای مختلف کشور بعضاً برنامه ما را می‌بینند و از این طریق التماس دعا دارند و می‌گویند سلام ما را به امام رضا(ع) برسانید از جمله اتفاق‌هایی است که برای سایر همکارانمان در استان‌های دیگر نمی‌افتد و این خودش مایه مباهات برای ماست.

پیگیری مطالبات مردم با همراهی مطبوعات

حسین روضه خوان‌باشی یکی دیگر از مجریان برنامه صبح خراسانی است که به گفته خودش دو سالی می‌شود با این برنامه تلویزیونی شبکه خراسان رضوی همکاری دارد. او بیشتر بخش پیگیری اخبار روز و گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌ها و مطبوعات با محوریت اخبار مرتبط با استان را اجرا می‌کند. او در خصوص مبحثی که در صبح خراسانی پیگیری می‌کند، می‌گوید: در اجرای این بخش همکاران رسانه‌ای همکاری خیلی خوبی با ما داشته‌اند که نتیجه این تعامل به ثمر رسیدن بسیاری از مطالبات و درخواست‌های مردم بوده است. ما در این برنامه این مهم را به عینه دیده‌ایم که اگر رسانه‌ها به هم کمک کنند و با هم پیگیر مسائل باشند نتایج بسیار خوبی بدست خواهد آمد.

محمدرضا ابراهیمی، مدیر روابط عمومی صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی نیز گفت: برنامه صبح خراسانی بر اساس نیازی که مخاطبان ما دارند هدف‌گذاری شده و سعی شده تا تمامی نیازهای بینندگان در آن گنجانده شود. برای همین هم سطح رضایتمندی مردم از این برنامه بالا بوده که موجب می‌شود انگیزه ما بیشتر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.