مدیر انتظامات و تشریفات آستان قدس رضوی از ارسال ۱۴۵ پرچم متبرک رضوی برای هیئات مذهبی سراسر کشور خبر داد.

۱۴۵ پرچم متبرک رضوی برای هیئات مذهبی سراسر کشور ارسال شد

به گزارش قدس آنلاین، روح الله رنجبر با اشاره به اینکه از سال ۶۸ تاکنون بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ پرچم به هیئات مذهبی استان ها تحویل داده شده است، اظهار کرد: از روز گذشته ۱۴۵ پرچم برای هیئات مذهبی استان ها ارسال شده است و قرار است ۵۰ پرچم متبرک نیز در مراسم «اذن عزا» تحویل هیئات مشهدی داده شود.
وی گفت: اهدا پرچم متبرک همچون سال های گذشته شرایط و ضوابطی مشخصی دارد که نگرفتن پرچم در سال های گذشته، عزاداری هیئت های مذهبی به مدت ۳ سال، سابقه هیأت در اجرای شؤون و ضوابط آستان قدس رضوی، ثبت هیئت مذهبی در سازمان تبلیغات هر استان و داشتن شماره ثبت و کد شناسایی از جمله آنهاست.
رنجبر با بیان اینکه ۱۸ هیئت که از طریق شواری هیئات مذهبی مشهد معرفی شده اند قرار است در فضاهای باز حرم مطهر و با فاصله فیزیکی مناسب به عزاداری بپردازند، افزود: امسال بنا به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا تمامی مراسم ها در صحن ها و فضای غیر مسقف حرم مطهر با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، زدن ماسک و... برگزار می شود.
وی با بیان اینکه حسب دستور ستاد ملی مقابله با کرونا فعلا تصمیمی مبنی بر برگزاری مراسم هایی از قبیل «شیرخوارگان حسینی» و «احلی من العسل» گرفته نشده است، ادامه داد: هر برنامه‌ای که امکان پوشش و خدمات آن با رعایت فاصله اجتماعی ممکن باشد در حرم برگزار می‌شود، در غیر این صورت فعالیت‌ها به صورت نمادین و در فضای خاص برگزار خواهد شد.
اجرای آیین سنتی «صلات»
مدیر انتظامات و تشریفات آستان قدس رضوی به اجرای مراسم «صلات» نیز اشاره کرد و گفت: همزمان با نخستین روز از ماه محرم الحرام، مصادف با جمعه ۳۱ مرداد، آیین سنتی صلات با حضور خادمان بارگاه منور رضوی در گلدسته های صحن های انقلاب اسلامی، گوهرشاد، جمهوری و ایوان ولیعصر صحن جامع برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: این مراسم از ساعت ۷ صبح آغاز می شود و تا ساعت ۵۰/۷ ادامه خواهد داشت و جمعی از ذاکران و مداحان اهل بیت(ع) در این مراسم با صدای بلند مصیبت امام حسین(ع) را قرائت می کنند.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.