مدیر فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم الحرام و ایام شهادت امام حسین(ع) مجموعه‌ ای از محصولات فرهنگی اداره تولیدات در حرم رضوی تولید و به مخاطبین ارائه می شود.

تولید محصولات فرهنگی ویژه دهه اول محرم

به گزارش قدس آنلاین، جواد هاشمی؛ مدیر فرهنگی آستان قدس رضوی به تشریح اقدامات ویژه اداره تولیدات فرهنگی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی ویژه دهه اول ماه محرم پرداخت و اظهار کرد: این مجموعه طبق روال سال های گذشته اقدام به تولید محصولاتی در جهت ترویج فرهنگ عاشورا و آگاهی بخشیدن به مخاطبین پیرامون این واقعه بزرگ و عبرت آموز کرده است.
وی با اشاره به اینکه برنامه های اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی در راستای بازخوانی غایت اصلی قیام امام حسین(ع) و یاران با وفایشان برای زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در دهه اول محرم تدارک دیده شده است، گفت: به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و بزرگداشت ایام سوگواری امام حسین(ع) از سوی این اداره یک سری محصولات فرهنگی با هدف ترویج فرهنگ عاشورا تهیه شده است که در طول ایام شهادت سیدالشهدا(ع) در اختیار دوستداران مکتب حسینی قرار می‌گیرد.
وی گفت: تولید محصولات فرهنگی با محوریت نشر و اعتلای فرهنگ اهل بیت(ع) و انتقال ارزش های دینی و انقلابی در بین زائرین از طریق تأمین تولید و توزیع آثار برای سنین مختلف در قالب ‌های متنوع از مهمترین اهداف و ماموریت‌ های اداره تولیدات فرهنگی است که در ایام ماه محرم نگاه ویژه ای به این موضوع خواهد شد.
هاشمی بازنشر کتاب ها با عناوین ویژه محرم با بهره گیری از ظرفیت های تبلیغی حرم مطهر امام رضا(ع) و با محوریت قیام امام حسین(ع) برای عموم مخاطبین در سایت و فضای مجازی این آستان مقدس را  از مهمترین برنامه های این اداره برشمرد و افزود: بازنشر فایل صوتی مقتل خوانی سید حسین مؤمنی، تولید کلیپ معرفی کتاب با موضوع محرم، مراسم خوانش و امضای کتاب «سفیر آه»؛ با حضور نویسنده کتاب از دیگر برنامه های دهه اول محرم است که از سوی اداره تولیدات فرهنگی و به همت معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی اجرا خواهد شد.
مدیر فرهنگی آستان قدس رضوی درباره برگزاری مسابقات فرهنگی حرم مطهر رضوی گفت: مسابقات فرهنگی با هدف تعامل و معرفت افزایی هر چه بیشتر زائران ویژه گروه‌ های سنی کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال طراحی شده و در قالب ‌های متنوعی نظیر مسابقات هفتگی، روزانه و مسابقات مناسبتی ویژه از سوی اداره تولیدات فرهنگی برگزار می ‌شود که مسابقه محرم و قیام امام حسین(ع) یکی از این مسابقات است که در دهه اول ماه محرم و ایام شهادت امام حسین(ع) برگزار خواهد شد.
هاشمی تولید کتاب صوتی «شهید کربلا» را از دیگر اقدامات اداره تولیدات فرهنگی در ایام دهه اول ماه محرم برشمرد و تصریح کرد: این اثر با هدف انتقال مفاهیم و پیام های واقعه کربلا و قیام امام حسین(ع) و با عنوان هایی مانند «حماسه خاندان»، «ثارالله»، «غم غروب»، «تا نینوا»، «شهادت»، «روزی برای ابد»، «خروش یاران» از سوی اداره تولیدات فرهنگی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تهیه و تدوین شده است.
وی با اشاره به اینکه امسال با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا بیشتر برنامه ها و خدمات این اداره در فضای مجازی اجرا می شود، افزود: علاقه مندان می توانند از طریق سایت رسمی اداره تولیدات فرهنگی حرم مطهر رضوی به آدرس archive.razavi.ir  از مجموعه‌ مراسم این آستان مقدس بهره مند شوند.
یادآور می‌شود؛ در طول سال و در مناسبت های ویژه محصولات فرهنگی متنوع و جذاب در قالب‌ های مختلف از سوی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تهیه و در اختیار زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) قرار می گیرد.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.